از تصمیم به کناره گیری تا کسب نشان زرین طلا
از تصمیم به کناره گیری تا کسب نشان زرین طلا
محمودآباد آنلاین: خبر درست بود و مسرت بخش ، محمودآباد بعد از سالها توانست یک نماینده در تیم ملی کشتی ساحلی داشته باشد و آن دلاور مرد کسی نیست جزء سید رضا حسینیان.

محمودآباد از قدیم الأیام  در رشته کشتی همیشه جزء برترین های استان مازندران بوده و قهرمانانی از این شهرستان در میادین بین المللی افتخار آفرینی کرده اند؛ از سید محمد حسینیان که طلا و نقره کشتی ارتش های جهان را کسب کرده تا اباذر اسلامی نابغه کشتی محمودآباد که او هم طلای ارتش های جهان را به گردن آویخته  و می توان او را یکی از پرافتخار ترین ورزشکاران ایران در کسب مدال های کشوری نامید، تا روح الله حق شناس عنوان دار طلای رقابت های کشتی ساحلی جهان در سال ۲۰۰۹ در لیتوانی نمونه ای بارز از ورزشکارانی هستند که در آوردگاه جهانی درخشیدند .

همانطور که می بینید از آخرین قهرمانی  محمودآبادی ها بیش از یک دهه می گذرد و محمودآباد پس از آن در عرصه  های بین المللی به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده است.

و اما حالا پس از ۱۰ سال  محمودآباد نماینده ای دیگر را در تیم ملی کشتی ساحلی معرفی نموده  تا شاید به مانند سال ۲۰۰۹ لیتوانی نام محمودآباد در بلندای رقابت های جهانی بار دیگر توسط یک ورزشکار محمودآبادی طنین انداز شود.

سید رضا حسینیان کشتی گیر جوان محمودآبادی که با طلا در مسابقات کشتی ساحلی قهرمانی کشور جواز حضور در اردوهای تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد ،در گفت وگوی تفضیلی با محمودآباد آنلاین از خاطرات ورزشی و ناگفته های شنیدنی زندگی خود گفت.

 

متن مصاحبه محمد اسماعیلی با سید رضا حسینیان را  بخوانید:

 

خودتان را معرفی کنید؟

سید رضا حسینیان متولد شانزدهم مرداد ۱۳۸۰ از محمودآباد .یک بردار کوچکتر از خود دارم که داداشم مثل خودم کشتی گیر هست و ان شا الله در در سال های نه چندان دور   بیشتر  ازش خواهید شنید .

از دوران کودکی خودت بگو؟؟  کودکی ما  بیشتر بازی با بچه های فامیل و دوستان  در کوچه پس کوچه های محمودآباد می گذشت . و با بچه ها به بازی فوتبال می پرداختیم .

خیلی آرام بودم البته بازیگوشیهای کودکانه را داشتم اما در عین حال بچه درسخون کلاس هم بودم و درسم خیلی خوب بود  و در  مدرسه تیز هوشان قبول شدم

 

از کودکی علاقمند به کشتی بودید؟ بله. کشتی در گوشت و خون ما عجین شده بود، از پدرم که خودش کشتی گیر بوده تا عموهام و همچنین یکی از پسر عموهای پدرم به نام سید محمد  که قهرمان کشتی ارتش های جهان را به یدک می کشد همه و همه دست به دست هم داد تا در همان سنین کودکی به کشتی علاقمند بشم.

 

کشتی را به طور حرفه ای را زیر نظر چه کسی تمرین می کنید؟ آقا اباذر اسلامی.ایشون یکی از مربیان کار بلد و با دانش  در سطح استان مازندران هست .

نظرت در مورد مربی‌ات چیست؟

اباذر اسلامی مربی خوب و حرفه ای و یک انسان مهربان و دلسوز است.

 

در اولین مسابقه رسمی که شرکت کردی چه حسی داشتی و چه مقامی کسب کردی؟ خیلی استرس داشتم. روز وزن کشی فرا میرسه و ۱۵۰ کشتی گیر رو یکجا در محل وزن کشی می بینی ناخوادگاه استرس کل وجودت را فرا می گیره.

مسابقات قهرمانی نونهالان استان مازندران که به میزبانی بهشهر برگزار شد و البته من با گواهی پزشکی کشتی گرفتم به مقام پنجمی دست یافتم البته آن مسابقه سرآغازی بود برای حضور و انگیزه جدی جهت شرکت در میادین بزرگتر.

 

اولویت دنیای کشتی خودت را در حال حاضر در چه می بینی؟

حضور درتمرینات تیم ملی و شرکت قدرتمند در مسابقات جام جهانی کشتی ساحلی.

 

مقام ها و عنوان هایی که تا به حال کسب  نمودی؟

نائب قهرمانی مسابقات ساحلی نوجوانان مازندارن در بابلسر

مدال برنز مسابقات پهلوانی قهرمانی استان مازندران

مدال برنز مسابقات بسیج قهرمانی نوجوانان کشور

مدال طلای مسابقات کشتی ساحلی قهرمانی جوانان استان مازندران در محمودآباد

طلای مسابقات کشتی ساحلی قهرمانی جوانان کشور در وزن ۹۰+ کیلوگرم انزلی

 

به چه رنگی علاقه داری؟ مشکی

 

فوتبال می بینی؟؟؟ خیر .علاقه ای هم ندارم

 

به چه غذایی علاقه دارید؟ ماکارونی

رابطتون با آشپزی ؟چه غذایی را بهتر درست می کنی؟؟ آشپزیم اصولا خوبه و همه نوع غذا رو می تونم درست کنم. خوراک گوشت قرمز

لحظه ای که خیلی گریه کردید؟  یادم میاد که آخرین سال حضور من در رده نوجوانان بود  و در مسابقات قهرمانی مازندران که به میزبانی آمل در سال ۹۵ یا ۹۶ برگزار شد .قرعه ی اول من استراحت  خورد و در دو رقابت بعدی به پیروزی دست یافتم و به دیدار نهایی راه یافتم .در این مرحله به مصاف کشتی گیر فریدونکناری رفتم که این دیدار را با نتیجه ۴ بر۴ باختم .

 

دیداری که می توانستم پیروز باشم متاسفانه باختم  و اونجا بود که خیلی نارحت شدم و گریه کردم چون آخرین شانس من برای حضور در مسابقات کشوری بود و به نوعی سکوی پرتاب من بود اما اتفاق جور دیگه ای رقم خورد و من از حضور در فینال باز ماندم.

 

لحظه ای که از ته دل خندیدید؟ در یکی از مسابقات بود که فکم شکست و من بعد از اوان اتفاق به مدت ۸ ماه کشتی نگرفتم تا اینکه مسابقات استانی جوانان فرا رسید که البته  هیچ قصدی  از طرف من برای   کشتی گرفتن وجود نداشت و با اصرار آقا اباذر در مسابقات  شرکت کردم و توانستم موفق  ظاهر شم و به مقام قهرمانی دست پیدا کنم ومن توانستم حداقل گوشه ای از زحمات آقا اباذر را با کسب مدالم جبران کنم و به نوعی این مسابقات سکوی پرتاب من هم بود.

 

از چه چیزی در زندگیتون بیشتر از هر چیزی می‌ترسید؟ سالها تلاش و کوشش کنی، زحمت بکشی، عرق بریزی اما به حقت نرسی و مزد زحماتتو نبگیری و یا اتفاقات غیر طبیعی واست  رقم بخوره که نتونی کاری کنی.

 

اگر به عقب برگردید کشتی را انتخاب می کنی؟  بله .

اگر کشتی گیر نمی شدی کدام رشته  ورزشی را انتخاب می کردی؟ می رفتم  دنبال فوتبال. ولی کشتی خیلی بهتره . فوتبال بازیه

 

وقتی عصبانی شدید چه رفتاری می‌کنید تا آرام شوید؟ (با خنده) میزدم وسیله ها را میشکوندم

برترین خصوصیت اخلاقی سید رضا حسینیان؟ خیلی آروم  و با همه اصولا خوبم و شوخ طبع

 

کدام فن کشتی را بیشتر دوست داری و بهتر اجراش می کنی: فیتو

 

الگوی سید رضا در زمینه ورزشی  چه کسی است؟  صدر صد آقا اباذر اسلامی

از  کشتی گیران خارجی  و داخلی تو رو به وجد میاره و از تماشای رقابتش لذت می بری؟؟ عبدالرشید سعدالله یف .حسن یزدانی هم که جای خودشو داره .

 

از آخرین مقام برای ما بگوئید؟  رقابت های کشتی ساحلی قهرمانی کشور ،انتخابی تیم ملی که در استان گیلان و شهر انزلی برگزار شد که تونستم با هفت پیروزی پیاپی مقام اول و مدال طلای این رقابت ها را کسب کنم و جواز حضور در اردوی تیم ملی را به دست آورم.

قهرمانی و کسب مدال طلا چه حسی داشت؟؟؟ خیلی حس خوبیه  . با شرایطی که داشتم و مدت ها از میادین دور بودم  و پدرم  نیز از این  موضوع ناراحت بود و به نوعی  میخواستم  دست از کشتی گرفتن بکشم اما با اتفاقاتی که برام روی داد دوباره به صحنه میادین و کشتی برگشتم و این برگشتم خدا رو شکر  با موفقیت همراه شد .

بازخورد موفقیتت توشهرستان  چطور بود؟؟؟

خدا رو شکر خیلی خوب بود جا داره از خانواده ام – مربیان و دوستان و مسئولان کشتی شهرستان که مورد حمایتم قرار دادند تشکر کنم و ان شا الله با موفقیتم در دیگر میادین دل مردم شهرستان و این عزیزان را شاد کنم و گوشه ای از حمایت ها و زحماتشان  را جبران کنم.

 

بهترین دوست و رفیقت؟؟ مهدی  نوربخش-امیر عمران

 

اردوی تیم ملی کی و کجا برگزار خواهد شد؟؟ طی صحبتهایی که آقا اباذر با سرمربی تیم  ملی آقای محمد نادری داشتند قرار بر این شده که بعد از بازیهای المپیک توکیو نحوه و زمان و مکان اردو به کشتی گیران اعلام شود.

مسابقات  جهانی کی و کجا برگزار می شود؟ قرار بر این است این  مسابقات مهر ماه در کشور رومانی برگزار گردد.

 

و سخن پایانی؟

از شما آقای اسماعیلی و پایگاه خبری محمودآباد آنلاین بابت گفت و گو با ورزشکاران شهرستانی و جوان تشکر می کنم.این گفت و گوها به ورزشکاران انگیزه می دهد و آنها متوجه می شوند که زیرذره بین هستند.ضمن تشکر از زحمات پدرومادرم  وتمامی مربیانم امیدوارم در مسابقات آینده روی سکو قهرمانی بروم.

  • نویسنده : محمد اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین