ارتقاء ایمنی راه های روستایی اواویت مهم اداره راهداری است
ارتقاء ایمنی راه های روستایی اواویت مهم اداره راهداری است
محمودآباد آنلاین / رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای محمودآباد با بیان اینکه عمده جمعیت شهرستان در مناطق روستایی سکونت دارند ،گفت: ارتقا ایمنی و بهسازی جاده های روستایی در سطح شهرستان از اولویت مهم این اداره می باشد.

مسعود رامی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین، به مناسبت هفتم اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل گفت: گرامیداشت این روز می تواند تلنگری در بحث ایمنی باشد تا نقشی در آگاه‌سازی مردم و طبیعتا تاثیر مثبت در کاهش تلفات جاده‌ای ایفا کند و امید است تا ما با کمک و همکاری مردم بتوانیم به سمت جاده های ایمن تر و سوانح کمتر گام برداریم.

وی افزود: شهرستان محمودآباد بیش از ۲۶۰ کیلومتر راه شامل ره های اصلی، فرعی و روستایی برخوردار می باشد که حدود ۲۰۰ کیلومتر از این راه ها ، راه فرعی و روستایی است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای محمودآباد با بیان اینکه عمده جمعیت شهرستان در حوزه روستاها و مناطق غیر شهری سکونت دارند گفت: از این حیث ارتقا ایمنی و بهسازی جاده های روستایی در سطح شهرستان از اولویت مهم این اداره می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به سرعت پیشرفت مراکز روستایی و افزایش تردد جاده ای در حوزه روستاها، نیاز به تدابیر ویژه ای برای افزایش ایمنی و ارتقا کیفی سطح جاده ها در این حوزه است که باید همه مدیران باید یک نگاه اساسی به این حوزه داشته باشند.

رامی با اشاره به اینکه در راه های روستایی و فرعی برای ایمن سازی باید از منابع و اعتبارات استانی و شهرستانی استفاده کرد گفت: با توجه به اینکه برای تجهیز توسعه و ایمنی راه های روستایی منابع ملی تخصیص پیدا نمیکند، ضرورت دارد در سطح استان و شهرستان نگاه جدیدی داشته باشیم تا با برنامه مناسب در کمیته برنامه ریزی شهرستان شاهد تامین اعتبار نگهداری و ایمن سازی راه ها در حوزه روستایی باشیم .

وی یکی دیگر از پروژه های مهم اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان را عملیات ارتقا ایمنی جدا کننده وسط محور آمل به محموداباد عنوان کرد و گفت: این محور از سالیان گذشته با جداکننده های فلزی یا گاردیل ایمن سازی شده که این جدا کننده ها با گذشت چندین سال دچار فرسودگی شدند .

رئیس اداره راهداری محمودآباد عدم ایمنی کافی و برخوردار نبودن زیبایی را یکی دیگر از مشکلات گاردیل ها دانست و گفت: با کمک و مساعدت مدیر کل حمل و نقل استان تصمیم گرفته شد نیوجرسی های بتنی جایگزین گاردیل های فلزی شود.

وی برخورداری از ایمنی و استاندارد بالا و زیبایی را از ویژگی های نیوجرسی بتنی دانست و گفت: این پروژه در روزهای گذشته از مبدا شهرستان آمل شروع شده است و در روزهای آتی شاهد انجام این عملیلت در حوزه شهرستان محمودآباد خواهیم بود.

رامی با اشاره به اینکه تصادف با گاردیل خسارت مالی و جانی زیادی دارد، افزود:با عملیاتی شدن این پروژه شاهد کاهش تصادفات و صدمات ناشی از برخورد با جسم سازه های جدا کننده خواهیم بود.

وی افزود: تکمیل لکه گیری و اصلاح هندسی آسفالت محور محمودآباد به نور یکی دیگر از پروژه های راهداری بوده است که امسال با وجود محدودیت های اعتباری به بهره برداری رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای محمودآباد پروژه دوربرگردان محور آمل به محمودآباد در حوزه کلوده را یکی دیگر از پروژه های در حال انجام این اداره دانست و گفت: در ضلع شرقی باند در دست اجرا پیمانکار مشغول عملیات روسازی است که امیدواریم به سرعت به مرحله نهایی برسد.

وی خواستار ورود ادارات و نهاد های مربوطه برای حل مشکل ضلع غربی این محور شد و گفت: و در ضلع غربی نیاز است با مساعدت مسئولان شهرستانی مشکلات زیر ساختی که برای آزادسازی بستر وجود دارد رفع شود تا شاهد ادامه فعالیت در ضلع غربی و در نهایت بهره برداری هرچه سریعتر این پروژه مهم باشیم .

راهمی ایمن سازی و خط کشی راه های روستایی به روز رسانی گاردیل ها ، شانه سازی و نگهداری ابنیه فنی و روشنایی ها را از اقدامات مستمر و روزانه این اداره عنوان کرد و گفت: در آستانه سال جدید ییش از ۱۰ کیلومتر از محور آزادمون به برنجده ، خط کشی و علایم ایمنی در مسیر نصب شد که امید است با همکاری دهیاری ها در تمام مسیر های روستایی عملیات ارتقا ایمنی جاده ها انجام شود.

وی همچنین به خط کشی ۱۰ کیلومتر از محور سرخرود به آمل اشاره کرد و گفت : این محور یکی از محور های پرخطر شهرستان است که تامین امنیت سفر در این محور پر ترافیک موجب رضایتمندی مردم خواهد بود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای محمودآباد در اخر به تصادفات خونین پایان سال در محمودآباد اشاره کرد و گفت: متاسفانه در روزهای پایانی ۹۹ و اغازین ۱۴۰۰ شاهد برخی حوادث ناگوار در جاده ها بودیم که اغلب این حوادث بر اساس نظر کارشناسان راهداری ناشی ازرفتار های پرخطر و عدم توجه به قوانین از جمله تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم هوشیاری رانندگان بوده است.

وی افزود: از مردم تقاضا داریم با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و دقت به تابلو در مسیر سفری ایمن را رقم بزنند تا شاهد کاهش صدمات ناشی از تصادفات جاده ای در استان باشیم.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین