کلید شهرداری محمودآباد به چه کسی می‌رسد؟
کلید شهرداری محمودآباد به چه کسی می‌رسد؟
محمودآباد آنلاین: کمتر از ۴۸ ساعت به آغاز فعالیت اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر محمودآباد باقی مانده و گام اول آنان گامی سخت و حساس خواهد بود و آن انتخابی درست برای سکانداری شهرداری محمودآباد می باشد.

۲۸ خرداد مردم فهیم محمودآباد به منظور تحول و توسعه شهر به پای صندوق های رای رفتند و برای چهار سال مهم و حساس پیش روی محمودآباد ، انتخاب کردن خادمینی که سودای تحول داشتند و این بار نوبت منتخبین مردم است تا با انتخابی درست و حساب شده به تمام وعده های داده شده جامع عمل بپوشانند.

در کمتر از ۴۸ ساعت آینده شهر به دست منتخبان ششم مردم محمودآباد سپرده خواهد شد و وقت آن رسیده است تا با انتخاب فردی شایسته، پاکدست، مطالبه‌گر و دارای کارنامه سفید خدمتی وعده های خود به شهروندان را به عرصه عمل برسانند.

نکته حائز اهمیت این است که محمودآباد زیبا که به عنوان نگین شهر های ساحلی کشور از آن یاد می‌شود ، چندیست به دلیل چالش های مهمی که از مدیریت شهری آن سرچشمه می‌گیرد از توسعه و جهش درخورش بازمانده است و اکنون که در آستانه انتخاب شهردار هستیم دوستان عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر باید بدانند که فرصت خطا و آزمون ندارند.

اما در این یادداشت  قصد داریم به گزینه‌های مطرح شده برای تصدی شهرداری محمودآباد بپردازیم:

گزینه اول مهدی اختیاری است، وی که شهردار فعلی شهر محمودآباد می‌باشد و از مجلس شورای اسلامی آمد و کمتر از ۹ ماه تا کنون شهردار محمودآباد بود، گمانه‌زنی‌ها برای امتداد فعالیت‌های وی در شهرداری ادامه دارد و این طور که به نظر می‌آید وی به عنوان شهردار ابقا خواهد شد.

نفر دوم سیف‌الله فرزانه است که در گذشته سه دوره شهردار و یک دوره عضو شورای شهر محمودآباد بوده و دو دوره سمت مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران را در کارنامه خود دارد.

نفر سوم علی‌اصغر مسلم‌پور است که یک دوره شهردار سرخ رود بوده و بعد از آن دو دوره شهردار محمودآباد بوده و در ادامه همواره گزینه سکان داری شهرداری محمودآباد بوده است.

نفر چهارم نورالله قلی‌زاده عضو دوره پیش شورای شهر محمودآباد و رئیس اتاق اصناف محمودآباد بوده است. نفر پنجم محمد مهدی موسوی‌نژاد شهردار اسبق سرخ‌رود می باشد . نفر ششم علی صیقل‌وازی شهردار سابق و عضو یک دوره شورای اسلامی شهر و رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی محمودآباد می باشد. نفر هفتم محسن رضایی شهردار دو دوره محمودآباد و یک دوره چمستان می باشد. نفر هشتم حامد باقری عضو دوره پنجم شورای شهر و از فعالان اجتماعی محمودآباد می باشد. نفر نهم رضا رحیمی معاون شهردار بابلسر می باشد. نفر دهم محمد محمدی رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل و عضو یک دوره شورای شهر آمل می باشد. نفر یازدهم محمدعلی مقدس معاون فعلی شهردار آمل می باشد. نفر دوازدهم علی قلی‌زاده شهردار اسبق همدان می باشد. نفر سیزدهم عمار قاسمی مدیر اسبق روابط عمومی و جانشین فعلی شهردار محمودآباد می باشد. نفر چهاردهم محمدرضا مهدوی شهردار فعلی شهر دابودشت و عضو یک دوره شورای شهر محمودآباد می باشد. نفر پانزدهم  فرهاد محمدی رئیس اداره مخابرات و عضو یک دوره شورای شهر محمود آباد می باشد و شانزدهمین نفر حسنعلی کاظمی می باشد که از فعالان جامعه مهندسین می باشد.

نکته دیگر این است که مهمترین ماموریت هر فردی که به عنوان شهردار در این دوره انتخاب می‌شود، پیگیری تصویب طرح جامع تفضیلی شهر است که می‌توان گفت مهمترین رویکرد در عرصه مدیریت شهری طرح جامع مدیریت شهری است که ظرفیت‌ها و قابلیت های بالقوه ، برنامه‌ریزی های کلان و عرصه و عیان شهر را مشخص می‌کند.

پس از طرح تفضیلی شهر موضوع مهم دیگر که باید به طور جدی در عمل به آن پرداخت موضوع زباله است که سال‌های سال به لکه سرطانی شهر محمودآباد تبدیل شده و هیچ اتفاقی برای کم شدن حجم زباله ها نیفتاده است.

ایجاد پروژه‌های گردشگری قوی، تبدیل بافت سنتی محمودآباد به حالت مدرنیته، فراهم آوردن زمینه های مشارکت مردم در حوزه شهری و اجتماعی و ایجاد توسعه به شکل یکنواخت و در همه مناطق شهر ماموریت هایی است که باری سخت بر دوش شهردار جدید خواهد گذاشت.

اما کماکان باید منتظر ماند و دید سکان هدایت این نهاد مدیریت شهری به چه کسی سپرده خواهد شد؟!

امیدواریم منتخبان جدید گامی نو در مسیر تحقق توسعه شهری بردارند و در آزمون انتخاب شهردار بدعت های اشتباه را مجدداً تکرار نکنند و با مولفه های جدید متصدی به حق شهرداری محمودآباد را معرفی کنند.

شهرداری که بداند درد گلشهر چیست و سوراخمازو کجاست!

کسی که دارای تخصص فنی و کافی در عرصه مدیریت شهری باشد و نیز انرژی لازم را برای پیشبرد پروژه ها و امورات داشته باشد.

کسی که بتواند‌ این نهاد را از جناح‌بندی های سیاسی فاصله دهد و عرصه خدمت و سیاست را جدا کند.

فردی که با مولفه های آموزش و فرهنگ سازی در حوزه حقوق و وظایف شهروندی آشنایی داشته، توجه ویژه به ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین جوانان مایوس و ناامید شهر داشته و به رفتار صحیح سازمانی و مدیریت منابع انسانی اشراف داشته باشد.

کسی که بتواند با تعامل و ارتباط اثر بخش با مدیران استانی و کشوری شهر را از ظرفیت ها برای رفع چالش‌ها بهره‌مند سازد و توانایی ایجاد زیر ساخت مناسب جهت تحقق درآمد پایدار و جذب سرمایه گذار ، فراهم سازی بستر و فضایی امن و اعتماد سازی برای سرمایه گذاران را نیز داشته باشد.

امید به آن داریم تا خروجی جلسات شورا انتخابی درست و شایسته و توسعه همه جانبه شهر را در پی داشته باشد و محمودآباد زیبای ما‌، به توصیف نگین شهر های ساحلی کشور جامه عمل بپوشاند و در آینده‌ای نزدیک بتواند عقب‌ماندگی‌ها نسبت با شهرهای پیرامون را جبران کند.

  • نویسنده : امیر عباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین