کارمندان واکسن نزده مازندرانی از فردا حق ورود به محل کارشان را ندارند
کارمندان واکسن نزده مازندرانی از فردا حق ورود به محل کارشان را ندارند
محمودآباد آنلاین: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اجرای مدیریت هوشمند کرونا در استان خبر داد و گفت که این طرح از فردا یکشنبه از ادارات استان شروع خواهد شد و کارمندانی که واکسن کرونا دریافت نکرده باشند ، اجازه ورود به اداره را نخواهند داشت.

دکتر سیمین بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای مدیریت هوشمند بیماری کرونا ،افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکردند  از طریق سامانه ردیابی می شوند .

وی توضیح داد: از فردا از ورود افراد واکسن نزده به ادارات جلوگیری خواهد شد و تنها راه ورود کارمندان به اداره دریافت واکسن کرونا و یا داشتن تست منفی بیماری کووید ۱۹ است که باید هر دو هفته با هزینه خود فرد انجام شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه  در طرح مدیریت هوشمند، محدودیت ها برای کسانی که واکسیناسیون را انجام ندادند ، اجرا خواهد شد، گفت : این طرح پس از ادارات استان در فاز های بعدی برای  بقیه افراد جامعه نیز اعمال می شود.

بر اساس طرح مدیریت هوشمند کرونا ، قرار است افرادی که واکسینه نشده‌اند از دریافت خدمات عمومی و حمل و نقل عمومی محروم شوند و از حضور کارمندان واکسن نزده در محل کار نیز جلوگیری خواهد شد.

رعایت  ۶۶ درصدی پروتکل های بهداشتی در مازندران 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در استان در حال حاضر به ۶۶.۳ درصد رسیده است ،گفت : در حال حاضر بیشتر نگرانی کادر سلامت از رعایت این پروتکل ها در مدارس استان است.

وی افزود : متاسفانه در برخی از مدارس دانش آموزان فاصله فیزیکی را رعایت نمی کنند که لازم است در این راستا کارکنان مدارس توجه بیشتری داشته باشند و از تجمع دانش آموزان در کنار هم جلوگیری کنند.

دکتر بابایی بر اجرای بیشتر پروتکل های بهداشتی در مدارس استان تاکید کرد و ادامه داد: باید از دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت در نظارت بر پروتکل ها استفاده شود تا از این طریق رغبت دانش آموزان برای اجرای پروتکل های بهداشتی افزایش یابد.

وی گفت: تغییرات ویروس کرونا و شناسایی سویه جدید،بازشدن مدارس و اماکن عمومی همچون تالارها و سینماها و همچنین پایین بودن میزان رعایت پروتکل های بهداشتی  از جمله عواملی هستند که ریسک خطر کنترل بیماری کرونا را افزایش می دهند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص شناسایی سویه اومیکرون هم توضیح داد: احتمال اینکه این سوش جدید ویروس وارد کشور شده باشد ، وجود دارد از این رو رصد خانواده های مبتلا و رعایت اصل قرنطینه باید به طور جدی انجام شود.

وی گفت : با توجه به گسترش واکسناسیون و رسیدن آن به یک مقدار مطلوب با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان نسبت به کنترل سویه جدید امیدوار بود.

بابایی همچنین وضعیت کرونایی استان را ثابت ارزیابی کرد و افزود : طی یک ماه اخیر بیماری در استان یک وضعیت ثابتی داشته است که امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی روند شیوع کرونا متوقف شود.

صبح امروز شنبه سامانه ماسک متعلق به وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت کرونایی کشور ، رنگ ۱۷ شهرستان مازندران را آبی و پنج شهرستان دیگر را زرد ارزیابی کرده است.هفته گذشته تعداد مناطق زرد مازندران سه شهرستان بوده است.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین