لایحه اصلاح قانون حجاب به مجلس ارائه شود
لایحه اصلاح قانون حجاب به مجلس ارائه شود
محمودآبادآنلاین:نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و قوه قضاییه باید لایحه‌ای را درباره اصلاح و یا تغییر قانون عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

ولی الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره راهکارهای قانونی برای مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی اظهار کرد: جمعی از نمایندگان در این خصوص احساس تکلیف کرده و به میدان آمدند و با محوریت کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص عفاف و حجاب طرحی را تهیه کردند.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت طرحی را به قوه قضاییه و دولت ارائه دهد تا پس از تأمین نظر دولت، در قالب لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

فرزانه ادامه داد: برای تسریع و تقویت این روند می‌بایست دولت و قوه قضاییه لایحه‌ای را در خصوص اصلاح و یا تغییر قانون عفاف و حجاب به مجلس ارائه دهند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشف حجاب پس از اغتشاشات اخیر را استمرار کشف حجاب رضاشاهی می‌دانیم که توسط استعمار پیر و استعمار نو برای تغییر فرهنگ بومی و اسلامی ملت مسلمان ایران پایه‌ریزی شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از اهداف تسلط و هجمه استکبار جهانی در کشورهای مسلمان تغییر فرهنگ ملی، بومی و دینی مردم است که در سال‌های اخیر در کشور مسلمان افغانستان و کشورهای عربی در حال شکل‌گیری و رشد است.

وی با اشاره به وضعیت حجاب برخی از مسافران نوروزی گفت: در مواجهه با این معضل، در بعضی مواقع به جای برخورد با هنجارشکنان با کاسب‌ها و فروشندگان بومی برخورد شده است که باید دقت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در این زمینه با تدوین طرح‌های با حضور اعضای ستاد امر به معروف تصمیماتی گرفته شود تا وحدت رویه به وجود بیاید.

فرزانه در پایان گفت: از مراجع معظم تقلید و علمای اسلام کمک می‌خواهیم تا برای مقابله با کشف حجاب سازمان یافته مثل گذشته رهنمون فرمایند.

  • نویسنده : مهرداد محمدیان
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس مازندران