اجرای پروژه لاینینگ با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریالی
اجرای پروژه لاینینگ با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریالی
محمودآباد آنلاین : مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: پروژه پوشش بتنی کانال انتقال آب به طول 2500 متر و با اعتباری 10 میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد ، محمد هادی‌زاده اظهار کرد: پروژه پوشش بتنی کانال انتقال آب (لاینینگ) به طول ۲۵۰۰ متر و با اعتبار ۱۰  میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی در روستاهای برنج ده، سنگ کتی، ارمک کلا و بائوده علیا از توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد ادامه داد: با اجرای این طرح، ۳۴۰ نفر از بهره برداران روستاهای مذکور از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

این مسئول گفت: عملیات بتنی کردن کانال انتقال آب در طرح انجام شده تجهیز و نوسازی و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری قرار دارد، در  سطح ۲۵۵ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش قرار می دهد.

هادی زاده از مزیت بتنی کردن کانال انتقال آب در مزارع افزود: لاینیگ کانال آب پروسه ای است که با آن با ایجاد دیواره بتنی و نفوذناپذیر از هدر رفتن آب جاری جلوگیری می کند.

وی ادامه داد :  مهم ترین مزیت و دلیل لاینیگ کردن کانال های آب کاهش هدر رفت آن تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد در ادامه  افزود : در واقع لاینیگ کانال باعث می شود تا سرعت آب در این کانال ها افزایش پیدا کند، بنابراین دبی و سرعت آب در کانال هایی که لاینگ شده اند افزایش پیدا می کند.

این مسئول تصریح کرد: درلاینینگ ها سطح کانال بتنی شده موجب کاهش رشد علف های هرز و کاهش آب زدگی به دیواره کانال می شود.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین