آنچه بر ورزش محمودآباد در سال ۱۴۰۱ گذشت
آنچه بر ورزش محمودآباد در سال ۱۴۰۱ گذشت
محمودآباد آنلاین : ورزشکاران محمودآبادی در سال 1401 در مسابقات ملی و بین المللی موفق شدند افتخارات فراوانی را کسب کنند که در این گزارش مروری بر آمار و ارقام ورزش محمودآباد در سال 1401 خواهیم داشت.

به گزارش محمودآباد آنلاین : ورزش محمودآباد در سال ۱۴۰۱ روزهای تلخ و شیرین بسیاری داشت، اتفاقاتی که از آن به عنوان اشک‌ها و لبخندها می‌توان نام برد. اما لبخند سهم بیشتری برای ورزش محمودآباد داشته است.

بی‌شک می‌توان گفت بعد از ایام کرونا، امسال تنها سالی بود که همه مسابقات بدون محدودیت برگزار شد و چرخه ورزش بعد از تعطیلی دو ساله باردیگرشتاب گرفت ودر این گزارش مروری بر آنچه در ورزش محمودآباد در سال ۱۴۰۱ افتاد خواهیم داشت.

 

کسب ۱۳ مدال آسیایی و جهانی در سال ۱۴۰۱

ورزشکاران محمودآبادی در سال ۱۴۰۱ موفق شدند ۱۳ مدال رنگارنگ را در آوردگاه‌های جهانی و آسیایی و بین المللی برای ورزش محمودآباد کسب کنند؛ از این تعداد ۳ مدال سهم کشتی، ۵ مدال سهم رزمی،۴ مدال مدال سهم پرورش اندام بوده است و فوتبال هم یک مدال سهیم بوده است.

 

آمار رشته انجمن های ورزش های رزمی و بدنسازی و پرورش اندام در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری روی این ورزش ها نتیجه داشته و می‌توان در آینده‌ای نه چندان دور از محمودآباد بین شهرستانهایی که در این دو رشته حرفی برای گفتن دارند، سخن گفت.

 

کسب ۴۶۹ مدال کشوری و استانی در سال ۱۴۰۱

ورزش محمودآباد در سال گذشته، ۷۱ مدال طلا، ۳۸ مدال نقره و ۴۲  مدال برنز و در مجموع ۱۵۱ مدال در سطح کشورکسب کرد و ۳۱۹ مدال شامل ۱۳۲ طلا، ۹۲ نقره و ۹۵ مدال برنزدر سطح استانی در رشته های مختلف ورزشی کسب شد.

 

۱۶ ورزشکارمحمودآبادی به تیم‌های ملی دعوت شدند

همانطور که گفتیم ورزش در محمودآباد در سال ۱۴۰۱ رونق بسیاری داشته است، همین رونق باعث شد تا سهم محمودآباد در تیم‌های ملی رشته‌های مختلف ورزشی ۱۶ ورزشکار باشد. از رشته کشتی ۲ ورزشکار آقا، کاراته ۳ ورزشکار خانم، رزمی ۵ ورزشکار آقا و خانم، فوتبال جانبازان و معلولین ۱ ورزشکار آقا، فوتبال ۳ ورزشکار آقا و خانم ، نجات غریق ۱ ورزشکار آقا و وزنه برداری ۱ ورزشکار آقا  به تیم‌های ملی دعوت شدند.

 

برگزاری ۴۴ مسابقه استانی و کشوری به میزبانی شهرستان محمودآباد

شهرستان محمودآباد در سال ۱۴۰۱ میزبان ۴۴ مسابقه قهرمانی استان و کشور و انتخابی تیم ملی بوده است که ۵ مسابقه در بخش بانوان و ۳۹ مسابقه در بخش آقایان برگزار شده است و اردوی تیم ملی جودو در شهر سرخ رود برگزار شد.

 

 بیش از ۲ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در سال ۱۴۰۱

در سال ۱۴۰۱ هیات‌های ورزشی شهرستان محمودآباد موفق شدند نهصد و ۶۸ ورزشکار در بخش بانوان و یک هزار و ۸۴۸ نفر را در بخش آقایان سازماندهی کنند.

.

برگزاری بیش از ۱۲۰۰ عنوان برنامه در سال ۱۴۰۱

در سال ۱۴۰۱ به  همت جامعه ورزش و جوانان شهرستان محمودآباد، ۱۲۱۷ برنامه اعم از فرهنگی، ورزشی، مسابقات،جلسات،بازدید، دیدار و افتتاح  و… در سطح شهرستان برگزار شده است.

 

۷۱ قهرمان ملی و کشوری در ۱۴۰۱ مورد تجلیل قرار گرفتند

درسال ۱۴۰۱،شهرستان محمودآباد ۱۷ اردوی ورزشی استانی را در رشته های مختلف ورزشی میزبانی نموده است و همچنین ۷۱ قهرمان ملی و کشوری و استانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

رتبه های برتر اداره ورزش و جوانان در سطح ادارات ورزش مازندران

در ارزیابی های صورت گرفته در حوزه های مختلف ورزش محموداباد در بخش های روابط عمومی، امور باشگاهها(سامانه M5)، رتبه برتر در ارزیابی دهه فجر و اعیاد شعبانیه و هفته تربیت بدنی و ورزش به دست آمد.

 

وداع با چهره های ورزشی در سال ۱۴۰۱

در سال ۱۴۰۱ می توان از درگذشت عبدالحمید پور ابراهیمی سرطلایی فوتبال محمودآباد و محمد عابدی قهرمان تیراندازی با کمان را بعنوان روزهای تلخ در ورزش محمودآباد ذکر کرد.

 

ناکامی ورزشکاران در آوردگاه جهانی

ستاره زارعی  ستاره کاراته محمودآباد که در آوردگاه جهانی کاراته جوانان در قونیه ترکیه و امیرعلی دریایی در رشته نجات غریق در مسابقات نظامیان جهان در کشور هلند در عین شایستگی از کسب مدال بازماند.

 

قهرمانی در نخستین دوره لیگ برتر فوتسال دختران مازندران

شاید یکی از اتفاقات ویژه و بزرگ ورزش محمودآباد در سال ۱۴۰۱ را می توان به قهرمانی تیم فوتسال دختران خزر محمودآباد در نخستین دوره لیگ برتر فوتسال دانشجویان دختر مازندران نام برد که اتفاق ماندگاری را دختران این خطه در ورزش مازندران و محمودآباد ثبت نمودند.

 

 

حامیان همیشه در صحنه

در سالی که کذشت حامیان و خیرینی پا در عرصه ورزش گذاشتند که شاید اتفاقات خوبی که حاصل شد،  رقم نمی خورد. در اینجا باید از محسن محمدزاده (فروشگاه پوشاک سی من سی تو) علیرضا علی پور( رستوران حاج علیپور) ، مجتبی شکری (هرازبتن شکری )وافراد دیگر نام برد.

 

ورزش محمودآباد در کشور حرفی برای گفتن دارد

ورزشکاران محمودآبادی در سال ۱۴۰۱ ثابت کردند که می‌توانند در رشته‌های مختلف حضوری موثر داشته‌ باشند، با ورود بخش خصوصی به حوزه ورزش می‌شود راه را برای توسعه ورزش هموار کرد.

ورزش قهرمانی ۳ رکن سرمایه ، مدیریت و بازیکن مستعد دارد؛ اگر این ۳ ضلع در قم به نقطه مطلوبی برسد شاهد افتخارآفرینی‌های بسیاری از سوی ورزشکاران و تیم‌های قمی در کشور و حتی جهان خواهیم بود.

لازم به ذکر است، اطلاعات و آمار مطرح شده از بخش‌های مختلف اداره‌ ورزش و جوانان و همچنین هیأت‌های ورزشی شهرستان جمع‌آوری شده است.

 

 

  • نویسنده : محمد اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین