نگاه مدیران شهری به تئاتر از بعد تفریحی به یک نگاه جریان ساز فرهنگی تغییر کند
نگاه مدیران شهری به تئاتر از بعد تفریحی به یک نگاه جریان ساز فرهنگی تغییر کند
محمودآباد آنلاین / به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی تئاتر، با یکی از فعالان عرصه تئاتر و هنر های نمایشی در شهرستان محمودآباد به گفتگو پرداختیم.

حامد مربوط صادق متولد ۱۳۵۹ و فارغ التحصیل رشته فیلم‌سازی و عکاسی است.

وی همچنین سرپرست گروه هنرهای نمایشی وازیک و مدیر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان محمودآباد و عضو کانون نمایشگران خیابانی ایران می‌باشد و ۱۵ سال است که در زمینه بازیگری، نویسندگی و کارگردانی تئاتر فعالیت می‌کند.

مربوط صادق اولین استنداپ کمدی مستقل در شمال کشور را در سال ۱۳۹۵ به مدت ۴ شب در محمودآباد تحت عنوان کمدی انتخابات به اجرا برد و همچنین رتبه سوم نمایشنامه نویسی جشنواره دانشجویان کشور و عنوان برگزیده جشنواره ملی نمایشنامه نویسی گلدسته های مسجد را از آن خود کرد.

وی کارگردان برگزیده جشنواره استانی طنز دیالوگ با نمایش مرگ در زنه، رتبه دوم کارگردانی و بازیگری و رتبه نخست طراحی بروشور در اشکواره حسینی نیز بوده است.

او همچنین طراح و دبیر اولین جشنواره مجازی عکس تئاتر مازندران، طراح و دبیر اولین جشنواره مجازی منطقه‌ای استنداپ کمدی لبخند قو و داور بخش خیابانی اشکواره حسینی را در کارنامه خود دارد.

این هنرمند محمودآبادی در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت روز جهانی تئاتر گفت: تئاتر محمودآباد از پتانسیل و ظرفیت های بالایی در استان و حتی کشور برخوردار است.

حامد مربوط صادق با اشاره به وجود چندین تحصیل کرده رشته تئاتر در شهرستان محمودآباد اضافه کرد: با کمی حمایت از سوی مسئولان و مدیران شهری این ظرفیت در هنرمندان محمودآباد وجود دارد که در جشنواره های کشوری بدرخشند.

وی اظهار کرد: یکی از ظرفیت هایی که نصیب این شهرستان شده، حضور استاد بهرام دوست قرین پدر تئاتر کودک و نوجوان ایران در این شهرستان است که متاسفانه به دلیل عدم حمایت، با هنرمندان شهرهای مجاور ما همکاری می‌کند.

وی افزود: حضور این فرد به عنوان برند تئاتر کودک و نوجوان ایران موهبتی است که ما فقط به صورت ویترین در شورای نظارت بر نمایش شهرستان از آن استفاده کرده‌ایم.

مربوط صادق در پایان با تاکید بر اینکه تئاتر باید در سبد فرهنگی خانواده ها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: نگاه مدیران و مسئولان شهری به تئاتر باید از بعد تفریحی به یک نگاه جریان ساز فرهنگی تغییر کند که می‌تواند بستر مناسبی برای حل بخش اعظمی از چالش‌های شهری همچون ترافیک، فرهنگ شهروندی، زباله، پسماند و … باشد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین