مرگ های کرونایی مرداد مازندران از ۹۰۰ نفر گذشت
مرگ های کرونایی مرداد مازندران از ۹۰۰ نفر گذشت
محمودآباد آنلاین/موج پنجم کرونا در مازندران هر چند که از نظر تعداد مجموع بستری‌شدگان همچنان در روند کاهشی یک هفته اخیر قرار دارد، اما هنوز در هر شبانه‌روز ده‌ها بیمار را به کام مرگ می‌فرستد. طی ۲۴ ساعت اخیر دلتاکرونا منجر به مرگ ۴۰ بیمار دیگر شد و جمع قربانیان کرونا در مرداد از ۹۰۰ نفر نیز عبور کرد.

آمار مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران پس از رسیدن به چهار هزار و ۷۶ نفر در روز ۲۱ مرداد، طی هفت روز گذشته در مسیری کاهشی قرار گرفت و تا ظهر امروز –پنجشنبه ۲۸ مرداد- به سه هزار و ۳۵۵ نفر رسید که ۴۱۷ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

این روند کاهشی هر چند که تا حدودی از فشار کاری کادر درمان و بیمارستان‌های استان کاست، اما هنوز به کاهش مرگ‌های کرونایی این استان نرسیده و همچنان روزانه بیش از ۳۰ نفر در بیمارستان‌های این استان جان خود را از دست می‌دهند.

با مرگ ۴۰ بیمار کرونایی دیگر در مازندران طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز پنجشنبه ۲۸ مرداد، مجموع جان‌باختگان کرونایی این استان در مرداد امسال به ۹۲۹ نفر رسید که میانگین مرگ ۳۳ نفر در هر روز را برای مرداد مازندران نشان می‌دهد. همچنین آمار قربانیان کرونا در این استان از یکم فروردین امسال تا ظهر ۲۸ مرداد به یک هزار و ۶۹۱ نفر رسید.

بر اساس این آمارها تعداد بستری‌شدگان جدید بیمارستان‌های مازندران طی ۲۴ ساعت اخیر در ادامه روند کاهشی چهار روز گذشته به ۴۱۴ نفر رسید که از نظر پزشکان و مسئولان حوزه بهداشت و درمان با توجه به حضور بسیاری از مردم در روستاها و ییلاقات به دلیل تعطیلات این روند کاهشی ممکن است متزلزل و شکننده باشد و پس از بازگشت افراد به شهرها دوباره در مسیری افزایشی قرار بگیرد.

آمارهای کرونایی ۴۸ ساعت اخیر مازندران روند کاهشی تعداد ترخیص‌شدگان کرونایی از بیمارستان‌های استان را نیز نشان می‌دهد که در صورت استمرار می‌تواند نگران‌کننده باشد. هر چه تعداد ترخیص‌شدگان کرونایی در هر شبانه‌روز بیشتر باشد، از آمار مجموع بستری‌شدگان در استان کاسته می‌شود. اما در ۴۸ ساعت گذشته تعداد مجموع ترخیص‌شدگان کاهشی شد و به ۴۸۲ نفر در شبانه‌روز اخیر رسید.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : ایرنا