آماده باش گشت حفاظت از اراضی کشاورزی محمودآباد در تعطیلات نوروزی
آماده باش گشت حفاظت از اراضی کشاورزی محمودآباد در تعطیلات نوروزی
محمودآباد آنلاین:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآبادگفت: با فرارسیدن تعطیلات نورزوی و شدت گرفتن تبلیغات کاذب و سودجویانه ویلاسازی و ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌‌های کشاورزی، شماره تلفن ۱۳۱ آماده دریافت گزارش های مردمی درباره حفاظت اراضی کشاورزی است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد ، محمد هادی زاده با بیان این مطلب افزود : با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی، گشت ۱۳۱ حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان از ۲۸ اسفند امسال تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ در حال آماده باش کامل بودند و در سایر مواقع نیز به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه های اراضی کشاورزی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای بی‌رویه، تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری موضوعاتی هستند که تامین امنیت غذایی مردم، سلامت جامعه و منابع پایه کشور را با تهدیدهای جدی مواجه کرده است.

هادی زاده با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها و اراضی ملی اقدام می کنند، بیان کرد: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و عرصه های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه همکاران جهاد کشاورزی در ستاد و مراکز به طور مستمر در ایام تعطیل اشرافیت کامل به منطقه داشته، ادامه داد: همشهریان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی