ﺑﺮای ﺷﺮوع ﺳﺎل ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺟﺪﯾﺪ آﻣﺎده ﻫﺴﺘﯿﻢ
ﺑﺮای ﺷﺮوع ﺳﺎل ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺟﺪﯾﺪ آﻣﺎده ﻫﺴﺘﯿﻢ
نصری مدیر آموزش و پرورش محمودآباد از آمادگی کامل برای شروع سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه خبر داد و گفت : عوامل اجرایی مدارس در شهریور ماه هر روزه با رعایت تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس برای پاسخگویی به دانش آموزان حضور دارند.

مرتضی نصری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین بیان داشت :  انتصابات مدیران و معاونین ، سازماندهی معلمان ما در سطح مدارس و ثبت‌نام دانش‌آموزان در کلیه دوره های تحصیلی اعم از ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم در تمامی مدرسه ما انجام شده است.

 

او افزود : ۸۰ درصد کتاب‌های درسی توزیع شده و تنها بخشی از کتب متوسطه دوم مانده است که آن هم طی روز های آینده در آستانه بازگشایی مدارس توزیع خواهیم کرد.

 

نصری ادامه داد : ما تعدادی کسری معلم و نیروی انسانی داریم که امیدواریم با پیگیری های انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش، در طول این چند روز مانده به برپایی کلاس‌ها این کسری معلم را جبران و سال تحصیلی جدید را به خوبی آغاز کنیم.

 

رئیس آموزش و پرورش محمودآباد در این گفتگو، به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت بخشی از عملکرد آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد در سه سال اخیر را تشریح کرد.

 

او به خبرنگار ما گفت : در حوزه آموزشی در روند تحصیلی، از رتبه ۲۶ در سال تحصیلی ۹۵_۹۶ به رتبه ۱۷ در سال تحصیلی ۹۶_۹۷ ، رتبه ۱۴ در سال تحصیلی ۹۷_۹۸ و در نهایت به رتبه ۱۰ استان در نوبت اول سال تحصیلی ۹۸_۹۹ ارتقاء پیدا کردیم.

 

مرتضی نصری بیان کرد : دانش آموزان محمودآبادی در کنکور سراسری سال تحصیلی ۹۷_۹۸ موفق به کسب ۴۰ رتبه زیر ۲۰۰۰ و ۲۰ رتبه زیر ۱۰۰۰ شدند.

 

نصری با بیان اینکه محمودآباد جزء ۸ شهر برتر استان در آموزش مجازی شبکه شاد در سال تحصیلی ۹۸_۹۹ بوده است عنوان داشت : ۳۰۰ عدد تبلت آموزشی به ارزش ۲۱ میلیارد ریال برای استفاده دانش آموزان نیازمند با کمک خیرین تهیه کردیم و به محض دریافت آمار دانش آموزان از مدارس این تبلت ها را به آنان تقدیم خواهیم کرد.

 

وی اضافه کرد : همچنین در سال تحصیلی گذشته موفق به تهیه یک دستگاه سیمیلاتور (شبیه ساز اتاق فرمان کشتی) به ارزش ۶ میلیارد ریال برای رشته های علوم دریایی هنرستان شهید کلانتری شدیم.

 

او اظهار داشت : تدوین طرح نوین آموزشی QR code و تدریس معکوس از سوی کارگروه کیفیت بخشی آموزشی که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت در سال تحصیلی ۱۴۰۰ در سطح کشور اجرا خواهد شد.

 

نصری تصریح کرد : علاوه بر کسب چندین رتبه برتر استانی در تولید محتوا ، طراحی سوالات استاندارد ، ارزشیابی تکوینی ، گروه های درسی احساس واژه ها و فرهنگ بومی موفق به کسب ۲ رتبه کشوری و ۳۹ رتبه اول ، دوم و سوم استانی در مسابقات جشنواره قلم ، المپیاد کارآفرینی و مسابقات علمی و کاربردی و جشنواره کار آفرینان ، نقد و بررسی کتاب و جشنواره بوم و کسب و کار در شاخه فنی‌و‌حرفه‌ای و کارودانش شدیم.

 

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد ادامه داد : با همکاری معاونت پشتیبانی در سه سال گذشته ۷ پروژه فضای آموزشی را با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال با کمک و همت خیرین کلنگ‌زنی و افتتاح کردیم.

 

مرتضی نصری از اخذ سند مالکیت، ثبت نام و مساحی ۱۳۰ ملک و مستغلات آموزشی و پرورشی از بین ۱۸۰ املاک در اختیار آموزش و پرورش خبر داد و گفت : با کمک یکی از خیران توانستیم ۲۰۶ تن کاشی و سرامیک به ارزش ۴ میلیارد ریال برای ۴۰ مدرسه در سال ۹۸ تهیه و تامین کنیم.

 

نصری با اشاره به جذب ۸۰ معلم حق التدریس در سال ۹۸ عنوان کرد : برای اولین بار بعد از تأسیس صندوق رفاه، سود یک درصد وام صندوق رفاه معلم به مبلغ یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال در دو سال متوالی ۹۷ و ۹۸ به حساب اعضا برگشت.

 

او در ادامه گفت : همچنین در حوزه پرورشی شهرستان محمودآباد جزء ۵ شهر برتر استان در بخش‌های مختلف پرورشی در بین ۳۳ شهرستان استان مازندران بوده است.

 

نصری با اشاره به کسب رتبه دوم استان در جمع آوری کمک به بازسازی عتبات و عالیات در دو سال متمادی ۹۷ و ۹۸ توسط آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد از کسب رتبه اول کشور توسط فرهنگیان و دانش آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری در ۵ رشته خبر داد و افزود : کسب ۴۲ رتبه اول ، ۱۳ رتبه دوم و نیز ۲۹ رتبه سوم استانی در مسابقات فرهنگی هنری ، کسب ۶ رتبه اول کشوری ، ۱۰ رتبه اول استانی ، ۳۴ رتبه دوم استانی و ۱۲ رتبه سوم استانی در بخش قرآن و نماز و کسب سه قهرمانی کشور و ۲۵ قهرمانی استانی در مسابقات ورزشی در رشته های گروهی و انفرادی بخشی دیگر از افتخار آفرینی دانش آموزان و آینده پردازان شهرستان ماست.

 

او در ﭘﺎﯾﺎن ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﮐﺴﺐ رﺗﺒﻪ دوم ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن در ﻣﺴﺎﺑﻘﺎت ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻓﻀﺎی ﻣﺠﺎزی ﺑﺎ ﻋﻨﻮان ﻣﺠﺎزﻧﺪران و رﺗﺒﻪ ﺳﻮم ﻣﺎزﻧﺪران در ﺟﺸﻨﻮاره ﺑﺎزی ﻫﺎی ﺑﻮﻣﯽ و ﻣﺤﻠﯽ و ﺟﺸﻨﻮاره ﺑﺮﺗﺮ ﺗﺪرﯾﺲ ذﮐﺮ ﮐﺮد : داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﺎ ﺣﺘﯽ در دوران ﺷﯿﻮع وﯾﺮوس ﮐﺮوﻧﺎ ﻫﻢ دﺳﺖ از ﺗﻼش ﺑﺮ ﻧﺪاﺷﺘﻪ و ﺑﺎ اﻓﺘﺨﺎر آﻓﺮﯾﻨﯽ ﻫﺎی ﺧﻮد ﺑﺮگ اﻓﺘﺨﺎر ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن را زرﯾﻦ ﺗﺮ از ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﮔﺬاﺷﺘﻨﺪ و ﻧﺸﺎن دادﻧﺪ آﯾﻨﺪه ازآن آﻧﻬﺎﺳت.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین