کشف لاشه ۵ قلاده فوک خزری در ساحل محمودآباد
کشف لاشه ۵ قلاده فوک خزری در ساحل محمودآباد
محمودآباد آنلاین : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد گفت : از ابتدای امسال تاکنون ، لاشه پنج قلاده فک خزری در ساحل محمودآباد و سرخ‌رود توسط ناجیان غریق و عوامل گشت ساحلی شناسایی و کشف شده اند.

به گزارش محمودآباد آنلاین عصر روز یکشنبه ۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ لاشه یک قلاده فک خزری در ساحل درویش‌آباد گزارش شد؛ فوک خزری، تنها گونه پستاندار دریای خزر با طول ۱.۵ متر است که به نظر می‌رسد نفس‌های آخر خود را می‌کشد و به گونه‌ای در حال انقراض بدل شده است.

علت تلف شدن فوک خزری هنوز مشخص نشد

قهرمان اسماعیلی رییس اداره محیط زیست شهرستان محمودآباد در مصاحبه با خبرنگار خط شمال در این خصوص اظهار داشت: از ابتدای سال جدید تاکنون لاشه ۴ فک خزری در سواحل شهرستان محمودآباد پیدا شده بود که این مورد گزارش پنجم است.

وی افزود: برای ریشه‌یابی و علت تلف شدن با همکاری دانشگاه تربیت مدرس، جهت نمونه‌برداری در صورت سالم بودن لاشه، به دانشگاه جهت بررسی انتقال داده می‌شود.

رییس اداره محیط زیست محمودآباد خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده، متاسفانه هنوز علت دقیقی از تلف شدن مشخص نشد، موارد تلف شدن تنها پستاندار دریای خزر از آلودگی دریا، برخورد با قایق و کشتی، مرگ طبیعی می‌توان نام برد.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: فوک خزری تنها پستاندار دریای کاسپین است که در معرض خطر انقراض هستند.

  • نویسنده : نواب صادقی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین