آغاز پویش نذر خون در مازندران همزمان با ماه محرم
آغاز پویش نذر خون در مازندران همزمان با ماه محرم
محمودآباد آنلاین : مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه پویش نذر خون ویژه ماه محرم از امروز در استان آغاز شده است، گفت: همه ۱۲ پایگاه‌های ثابت انتقال خون استان در ماه‌های محرم فعال هستند.

دکتر محمدی فیروز جایی افزود: گروه‌های سیار انتقال خون نیز با ۳ دستگاه اتوبوس شب‌ها در مسیر‌های عزدارای مستقر می‌شوند تا سوگواران حسینی بتوانند با اهدای خون، به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

مدیرکل انتقال خون مازندران ادامه داد: پایگاه‌های انتقال خون ساری، بابل و آمل در ایام محرم به صورت ویژه در شیفت عصر نیز فعال خواهند بود و سایر پایگاه‌ها طبق روال عادی فعالیت می‌کنند.

دکتر محمدی گفت: چنانچه استقبال مردم از این کار پسندیده مناسب باشد تعداد پایگاه‌هایی که از صبح تا عصر فعالیت می‌کنند افزایش خواهد یافت.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه آغاز فصل کشاورزی و برداشت برنج میزان اهدای خون در استان را کاهش داده است، افزود: ذخایر خون در مازندران اکنون مناسب است، اما مراکز درمانی و بیماران خاص استان همچنان به فرآورده‌های خونی نیازمند هستند و مردم می‌توانند با اهدای خون در این کار خیر شریک شوند.

او ادامه داد: برای تسریع و تسهیل فرایند اهدای خون سامانه نوبت دهی الکترونیکی فعال است و مردم پس از دریافت نوبت می‌توانند در ساعت تعیین شده بدون معطلی خون اهدا کنند.

دکتر محمدی با بیان اینکه پویش نذر خون را فرصتی برای اردتمندان به مکتب امام حسین (ع) اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین آموزه‌های قیام کربلا، ایثار و فداکاری است که افراد می‌توانند با شرکت در این پویش با اهدای خون به نجات جان بیماران بشتابند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران