آغاز عملیات اجرای طرح توسعه فیبر نوری در محمودآباد و سرخ رود
آغاز عملیات اجرای طرح توسعه فیبر نوری در محمودآباد و سرخ رود
محمودآباد آنلاین : فرماندار محمودآباد از آغازعملیات اجرای طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) در دو شهر محمودآباد و سرخ رود خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین روح الله علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد در پایان دیدار و نشست هماهنگی با اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در راستای اجرای طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در محمودآباد و سرخ رود گفت: در راستای تحقق سیاست های دولت الکترونیک و هوشمند سازی شهرها و افزایش سرعت و کیفیت اینترنت و آنتن دهی خطوط تلفن همراه عملیات اجرایی این طرح در شهرستان محمودآباد ؛ شامل ۵۰ کیلومتر حفاری و کابل کشی فیبر نوری معابر و خیابان های سطح شهر محمودآباد و ۱۹ کیلومتر معابر شهر سرخ رود و با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی بزودی آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان محمودآباد اضافه کرد : پس از صدور مجوزهای حفاری از سوی شهرداری های محمودآباد و سرخ رود بزودی عملیات عمرانی پروژه آغاز خواهد شد.

گفتنی است اجرای این طرح از مهم‌ترین اولویت های دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه شبکه ملّی اطلاعات است که برابر تکالیف قانونی بایستی تا پایان سال ۱۴۰۳ دسترسی ۸۰ درصد خانوارهای شهری سراسر کشور به این شبکه پر سرعت فراهم شود.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین