تلاطم بازار رخداد طبیعی نیست/ جنگ ارز، فتنه دیگر استکبار در ایران
تلاطم بازار رخداد طبیعی نیست/ جنگ ارز، فتنه دیگر استکبار در ایران
محمودآباد آنلاین : امام جمعه محمودآباد گفت: جنگ ارز فتنه دیگر استکبار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ تلاطم بازار رخداد طبیعی نیست و جزو دسیسه دشمن محسوب می‌شود اما از مسئولان درخواست داریم تا کنترل کافی بر بازار داشته باشند.

حجت‌الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه همه راه‌های حق برای مومن باز است، اظهار داشت: در آستانه نمیه شعبان سالروز ولادت امید همه انبیاء، آن چیزی که در مورد انتظار باید توجه داشته باشیم، مساله زمینه‌سازی و آمادگی برای ظهور امام عصر (عج) است.

وی افزود: ممکن است کسی تصور کند با دعای ندبه و دعای عهد خواندن، مساله ظهور محقق امام  و  و می‌شود، این مورد ارزشمند است اما همه عوامل این نبوده و آنی که باعث غیبت امام عصر (عج) شد، رفتار مردم بود.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: عامل انسانی که باعث شد امام عصر از دیدگان غایب شود اما در کنارش عامل ظهور نیز مردم هستند از جمله رفتار، سبک زندگی اسباب ظهور است.

حجت الاسلام جباری گفت: اگر این آمادگی نباشد مطمئن باشید که مهمانی از راه نمی رسد چراکه رسالت یک منتظر، فراهم کردن بستر و زمینه مناسب برای مهمان خواهد بود بنابراین وظیفه ما آمادگی لازم داشتن محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: زمانی که جامعه آماده و پذیرای امام عصر نباشد چه‌طور شاهد ظهور باشیم.

امام جمعه محمودآباد در ادامه با بیان اینکه در قرآن کریم چهار بار تعلیم و تربیت کنار هم قرار گرفته‌اند، بیان کرد: سه بار تربیت بر تعلیم مقدم شد و یک بار تعیلم بر تربیت مقدم شد و در این یکبار خدا می‌خواهد بگوید که از نظر تعیلیم باید آموزش لازم را برای تربیت ببینند.

حجت الاسلام جباری عنوان داشت: تربیت جایگاه برتری نسبت به تعیلم دارد؛ هر چقدر انسان درس بخواد اما تربیت شده نباشد بدون تربیت خسارت آن بیشتر است.

وی افزود: نیاز جامعه بشری خصوصا امروز امر تربیت است که خلاء بزرگی را با عنوان فقدان معنویت جامعه امروز حس می‌کند؛ مشکلات امروز به خاطر نداشتن امور تربیتی است که باید با جدیت کار شود.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: مردم ما بر این باورند که حافظان اصلی نظام به صورت گمنام در سراسر ایران و خارج از کشور برای تامین مصالح انقلاب است و باید قدردان زحمات آنان باشیم.

  • نویسنده : بهناز مقدس
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین