همایش دهیاران بخش مرکزی و سرخ رود برگزارشد
همایش دهیاران بخش مرکزی و سرخ رود برگزارشد
محمودآباد آنلاین: همایش دهیاران بخش مرکزی و سرخ رود در راستای ارتقاء سطح علمی دهیاران با حضور مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران برگزار شد.

به گزارش محمودآباد آنلاین روز چهارشنبه همایش دهیاران بخش مرکزی و سرخ رود با حضور طالبی فرماندار محمودآباد، ولی الله فرزانه نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسللام تقی زاده امام جمعه سرخ رود، غلامی مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران، سرهنگ حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد و بخشداران و دهیاران و روسای شواری اسلامی بخش مرکزی و سرخ رود در مجتمع شهید شهریاری سرخ رود برگزار شد.

فرماندار محمودآباد در این همایش بر حفظ وضع موجود و توسعه روستاهای شهرستان تاکید کرد و افزود: مهمترین وظیفه دهیاران توسعه روستا ها می باشد که باید با کمک اهالی روستا و تمامی افراد شایسته منطقه انجام پذیرد.

خسرو طالبی با بیان اینکه توسعه روستاها به راحتی صورت نمی گیرد از دهیاران خواست باز ظرفیت خیرین برای توسعه روستاها استفاده کنند.

وی افزود: دهیاران باید حس اعتماد عمومی را در روستاها افزایش دهند نه اینکه خودشان به دلال زمین در روستا تبدیل شوند.

فرماندار محمودآباد همچنین دهیاران را به مشورت با  شوراها و بزرگان  روستا دعوت کرد و گفت: لازم است برای پیشرفت و آبادانی روستاها همه افراد محل پای کار باشند زیرا تنها کار کردن و خودرای بودن دهیار کاری از پیش نخواهد برد و نه تنها آبادانی در پیش نخواهد داشت بلکه سببب عقب ماندگی خواهد شد.

وی ادامه داد: در روستاهای محمودآباد و سرخ رود  فضای  رشد و توسعه فراهم است  و دهیاران باید به عنوان موتور محرک این توسعه با برنامه ریزی و هم افزایی در این جهت گام بردارند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران نیز در این همایش گفت: دهیار باید حول وحدت روستا برنامه ریزی کند و از ظرفیت های روستا برای توسعه استفاده نماید.

محمدرضا غلامی  با اشاره به اینکه مازندران در جذباعتبار تبصره ۱۶ رتبه اول کشور رادارد گفت:از مجموع سه هزار و ۶۰۰ روستای مازندران، ۲ هزار و ۲۲۲ روستا دارای دهیاری هستند که در تعداد هیاران استان ما رتبه سوم کشور رادارد.

وی بر لزوم استفاده از تجربه دهیاران در راستای بسترسازی مناسب برای توسعه روستاها تاکید کرد و اظهار داشـت : اعضای شورای اسلامی باید با تعامل و همکاری با دهیاران، علاوه بر شناسایی ظرفیت ها، از امکانات موجود نیز به شکل مطلوب استفاده کنند.

مدیر کل امور روستایی با بیان اینکه  روستاها موتور محرک اقتصاد شهرستان و استان هستند گفت: اگر دهیاری در روستا به درستی کارش را انجام دهد و در راستای توسعه روستا گام بردارد مسئولین شهری و استانی نیز برای توسعه بیشتر پای کار خواهند بود.

وی همچنین در این همایش قول مساعدت تا بر اساس توامندی دهیاران ،آنها را از پاره وقت به تمام وقت ارتقا دهد.

شهرستان محمودآباد دارای ۸۵ روستا است که از این تعداد ۴۵ روستا در بخش مرکزی و ۴۰ روستا در بخش سرخ رود قرار دارند.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین