وضعیت کرونا کماکان قرمز است؛ اکنون وقت انتقاد از کادر درمان نیست
وضعیت کرونا کماکان قرمز است؛ اکنون وقت انتقاد از کادر درمان نیست
دکتر توان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد گفت : دیگر وقت انتقاد از کادر درمان نیست، اکنون همه ما در جنگ هستیم و باید دست به دست هم دهیم تا این ویروس را شکست دهیم.

دکتر عباس توان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین بیان کرد : وضعیت کرونا در محمودآباد کماکان قرمز است و آمار فوتی های کرونا در محمودآباد نسبت به دوره اول افزایش یافته است.

او با بیان اینکه بسیاری از کادر درمان ما به این ویروس مبتلا شدند گفت : تمامی تخت های بیمارستان شهدای محمودآباد پر است و هیچ تخت خالی نداریم.

وی افزود : محمودآباد وضعیت بدی در کرونا دارد و حتی گاهی از قرمز هم بدتر است.

توان تنها مشکل کادر درمان و عامل نگرانی آنان و دلیل اوج گرفتن موج دوم ویروس کرونا را عدم رعایت مردم دانست و اضافه کرد : اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند نه تنها مشکل کادر درمان حل می‌شود بلکه خود آنها نیز سلامتی خود را حفظ ‌می‌کنند که این امر تضعیف ویروس کرونا را در پی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد، شرکت در مراسمات و مجالس جشن و عزا و دورهمی‌ها را مهم‌ترین عامل نشر و ابتلا به کرونا در محمودآباد دانست و گفت : از مردم تمنا داریم حتماً ماسک بزنند ، از رفتن به مراکز تجمعی خودداری کنند ، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند ، دست‌ها را با آب و صابون بشویند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا ما بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد : همکاران ما در کادر بهداشت و درمان خسته شدند؛ بسیاری از ما از اول اسفند تا به امروز حتی یک روز هم مرخصی نرفتیم و حتی در روز تعطیل و غیر شیفت هم مشغول خدمت رسانی هستیم.

توان عنوان داشت : ما انتظار داشتیم این بیماری را کنترل کنیم و در تابستان جشن پایان این ویروس را بگیریم، اما رعایت نکردن بسیاری از مردم و شوخی گرفتن کرونا چیزی خلاف انتظار را به عمل آورد.

او از کمبود تجهیزات لازم از جمله ماسک ، گان و ضد عفونی کننده دست ابراز نگرانی کرد و تاکید کرد : حمایت و پای کار آمدن مردم در بحث مقابله با کرونا بسیار می‌تواند اثربخش باشد.

مدیر شبکه بهداشت محمودآباد در ادامه ضمن ابراز تاسف از شهادت یکی دیگر از مدافعان سلامت محمودآباد، دکتر امیرهوشنگ فلاح، متخصص بیهوشی بیمارستان شهدای محمودآباد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، در مقام این شهید سلامت گفت : ایشان یکی از نیروهای بسیار خوب و پر تلاش ما و انسانی بسیار مؤمن ، متعهد و باتقوا بود که شهرستان محمودآباد به این مرد بزرگ بسیار بدهکار است.

او خاطرنشان کرد : اینها همه آسیب به جامعه پزشکی و مردم است و اگر کرونا نبود این عزیزان از میان ما نمی‌رفتند.

وی در پایان متذکر شد : اکنون دیگر وقت انتقاد از مجموعه بهداشت و درمان نیست، اکنون دیگر جنگ است و ما سربازیم، ما سرباز این مردمیم و در این امر همه باید دست به دست هم دهیم؛ دیگر جای گله‌مندی نیست، جنگ است، جنگی که اصلا معلوم نیست دشمن کجاست.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین