آغاز به کار ۲۵ گلخانه‌ مقیاس کوچک در شهرستان محمودآباد
آغاز به کار ۲۵ گلخانه‌ مقیاس کوچک در شهرستان محمودآباد
محمودآباد آنلاین : هادی زاده مدیرجهاد کشاورزی محمودآباد از صدور مجوز و تاسیس و بهره برداری 25 گلخانه مقیاس کوچک در محمودآباد خبر داد.

محمد هادی‌زاده با بیان اینکه مساحت این گلخانه‌ها ۶ هزار و ۲۵۰ مترمربع است افزود:پیش بینی می‌شود با احداث این گلخانه‌ها ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ گلدان به تولید این شهرستان اضافه شود.

او گفت: طرح گلخانه‌های کوچک مقیاس در فضای روستا‌ها و در حیاط روستایی برای روستائیان در نظر گرفته شده تا ضمن تأمین امنیت غذایی به اقتصاد روستائیان کمک کرده و زمینه ساز ایجاد اشتغال شود.

هادی زاده با بیان اینکه توسعه این طرح از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها پیشگیری می‌کند افزود: روستائیان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت شهرستان مجوز ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس را دریافت کنند، به منظور حمایت از روستائیان تسهیلات ارزان قیمت نیز در نظر گرفته شده است.

براساس برنامه ۱۰ ساله توسعه گلخانه‌های کشور، وسعت این اماکن تا پایان سال ۱۴۰۴ باید به ۴۸ هزار و ۳۵۵ هکتار برسد. در حال حاضر سطح گلخانه‌های کشور بیش از ۱۵هزار هکتار است که حدود ۸۰ درصد زیرکشت محصولات گلخانه‌ای شامل سبزی و صیفی و ۲۰ درصد نیز در بخش گیاهان زینتی و سایر محصولات میوه‌ای است.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین