ریاضی نگاری، ابتکار دبیر محمودآبادی در ترویج ریاضیات
ریاضی نگاری، ابتکار دبیر محمودآبادی در ترویج ریاضیات
محمودآباد آنلاین: حامد نیک‌پی از دبیران ریاضی شهرستان محمودآباد، ابتکار جدیدی را در ترویج ریاضیات و آموزش این علم به مردم، شهروندان و روستاییان با حک کردن فرمول های ریاضی بر دیواره های خیابان‌ها خلق کرده است.

دکتر حامد نیک پی در رابطه با ابتکار خود در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: برای گسترش دیوار نویسی با مفاهیم علمی از جمله ریاضی نیازمند می‌باشد که شورای شهر محمودآباد و همچنین شورای روستاها فضای مناسب در اختیار نخبگان علمی قرار داده تا این افراد بتوانند مفاهیم علمی را بر دیواره های شهری و روستایی به نوشتار درآورند.

وی اذعان داشت: بنده نیز این آمادگی را دارم تا فرمول ها و مفاهیم ریاضی را در سطح شهرستان محمودآباد بر دیواره‌های شهری بنویسم و در راستای توسعه علم در جامعه و همچنین گسترش فرهنگ دیوارنویسی با مفاهیم علمی در سطح شهر و کشور شرکت و تلاشی کرده باشم.

این دبیر ریاضی ادامه داد: با نوشتار مفاهیم علمی بر دیواره‌های سطح شهر روند جدیدی در زیباسازی شهری نیز ایجاد می‌شود که تاثیر زیادی در ایجاد فرهنگ علمی در شهر می‌گذارد و موجب پیوند بیشتری بین مفاهیم علم و هنر در افراد جامعه می‌شود.

وی افزود: از طرفی با نوشتار قضیه های ریاضی و همچنین اشکال هندسی می‌توانیم ارتباط بسیار زیادی بین علم و هنر را در سطح جامعه ایجاد نماییم که می تواند باعث ایجاد انگیزه بین افراد گردد تا تلاش نمایند که مفاهیم پیچیده ریاضی را با رسم نمودار و شکل های هندسی درک کنند که به یادگیری مفاهیم ریاضی در سطح جامعه کمک بالایی می‌کند و از ارزش بالاتری برخوردار می‌شود.

حامد نیک‌پی تصریح کرد: در این راستا می‌توان مباحث مهم و اساسی علوم مختلف از جمله ریاضی، فیزیک، شیمی و همچنین علوم دیگر را بر دیواره های شهری قرار داد که به طور حتم باعث ایجاد فضای علمی و هنری در سطح شهر و جامعه خواهد گردید.

وی اظهار کرد: همیشه خواهان این بودم تا راهکارهای جدیدی را در راستای گسترش علم در جامعه و همچنین زیباشناختی به مباحثی از جمله ریاضی در سطح جامعه ایجاد نمایم.

  • نویسنده : ملیکا کیا خسرو
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین