آب شرب سرخ رود ؛ قصه پر غصه روزهای تابستان
آب شرب سرخ رود ؛ قصه پر غصه روزهای تابستان
محمودآباد آنلاین: با شروع فصل تابستان و سیل عظیم مسافران و خوش نشینان به سرخرود، معضل آب آشامیدنی بار دیگر گریبان گیر مردم این شهر ساحلی شد.

به گزارش محمودآباد آنلاین، مشکلات کمبود آب شرب بخش سرخ رود به سال های بسیار دور برمی گردد ، مشکلی که همواره در حال تکرار شدن است. با اینکه برای رفع این مشکل جلسات متعددی برپا شده است ، ولی بعد از هر بار جلسه و تعمیرات خط لوله این مشکلات برای مدت کوتاهی برطرف می شود و سپس با گذشت زمان کوتاهی دوباره روز از نو و روزی از نو و مردم باز هم شاهد قطع شدن چندین ساعت آب یا کاهش فشار آب می شوند.

مشکل آب شرب سرخ رود بر اساس گفته اهالی و مسئولان قرار بود بعد از بهره برداری از خط لوله آبرسانی دابوی شمالی که بهمن ماه سال۹۸ با حضور وزیر نیرو افتتاح شد برطرف شود ، اما گویا این مشکل همچنان باقی است و برای مردم این منطقه دردسر ساز شده است.

طبق گزارشات مردمی رسیده به پایگاه خبری محمودآباد آنلاین طی دو هفته اخیر نیز آب در برخی از قسمت های بخش سرخ رود از جمله منطقه خط دریا چندین ساعت در روز قطع می شود و حتی نیمه شب نیز این قطعی ادامه دارد.

توسعه نامتوازن و فرسودگی شبکه آبرسانی پاشنه آشیل تامین آب شرب بیشتر مسئولان شهری محمودآباد توسعه نامتوازن و فرسودگی شبکه آبرسانی را علت مشکل کمبود آب در سرخ رود مطرح کردند.

رئیس اداره آب و فاضلاب محمودآباد گفت: تاسیسات و همین طور شبکه توزیع آب متعلق به ۴۰ سال پیش است و برای جا به جایی این شبکه محدودیت های زیادی وجود دارد که اصلاح و ترمیم آن هزینه بر خواهد بود و نیاز به اعتبار و نگاه ملی دارد.

عبدالهاشم رضاپور با بیان اینکه زیرساخت‌های حوزه آب شهرستان از کهنگی رنج می برد ، افزود : زیرساخت های موجود درحالت عادی جوابگوی مردم بومی و ساکنان دائمی نیست ، حال آنکه در برخی از مناطق مشکل آب ارتباطی با افزایش جمعیت ندارد و دائمی است.

وی توسعه نامتوازن و ساخت و ساز بی رویه را علت دیگر مشکل آب عنوان کرد و گفت: متاسفانه در سال های اخیر با هجوم ساکنان غیربومی به سمت مازندران به خصوص به شهرهای محمودآباد و سرخ رود و میل شدید به ویلاسازی و برج‌سازی سبب افزایش مصرف کنندگان شده است که از توان شبکه آب شرب شهرستان خارج است.

اینبار توپ در زمین افزایش مصرف و کاهش ذخایر آبی
مدیر آب و فاضلاب شهرستان محمودآباد در گفت و گو با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت:افزایش مصرف آب و کاهش ذخایر آبی سبب کاهش شدید فشار آب در منطقه خط دریا شهر سرخ رود شده است .

رضاپور افزود: در راستای حل این مشکل مسیر لوله گذاری جدید در کمربندی سرخ رود در حال احداث است که با افتتاح آن مشکل آب منطقه خط دریا برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه طول مسیر جدید لوله گذاری ۲ کیلومتر خواهد بود ادامه داد: اجرای این طرح لوله گذاری برای تامین آب با توجه به نحوه تامین اعتبار آن حدود ۲ الی ۳ ماه طول خواهد کشید.
حال باید دید با افتتاح این خط لوله مشکل آب سرخ رود برطرف خواهد شد یا همچنان مانند قبل به قوت خود باقی می ماند؟

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین