امام جمعه محمودآباد: برنامه های محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در محمودآباد  برگزار می شود
امام جمعه محمودآباد: برنامه های محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در محمودآباد  برگزار می شود
محمودآباد آنلاین / امام جمعه محمودآباد گفت:مراسم‌ها و آیین‌های عزاداری و سوگواری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با سرایت ویروس کرونا برگزار می‌شود.

به گزارش محمودآباد آنلاین، سید داوود موسوی در جلسه  شورای فرهنگ عمومی شهرستان محمودآباد ضمن تسلیت آغاز ایام محرم افزود:ما هرچه داریم از محرم و صفر و مجالس عزای امام حسین است و حتی انقلاب ما نیز برگرفته از نهضت امام حسین (ع) می باشد.

وی اظهار داشت: ملت ایران اسلامی و شیعیان جهان هر ساله مراسمات این ایام را با شور و اشتیاق خاصی برگزار می کنند اما امروز جامعه گرفتار بیماری کرونا است و سلامتی و حفظ جان مردم برای ما بسیار مهم است.

امام جمعه محمودآباد گفت:حفظ جان مردم واجب است و عزاداری مستحب اما ما نمی توانیم ذکر نام امام حسین را از زندگی حذف کنیم به همین دلیل  برنامه های محرم امسال قرار است با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

وی تاکید کرد: برنامه های ماه محرم   منطبق با دستورالعمل های ستاد ملی کرونا به اداره اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ شده است   و همچنین دستورالعمل های بهداشتی ایام محرم برای  هیات مذهبی شهرستان فرستاده شد که  باید به صورت جدی رعایت شود.

موسوی خاطر نشان کرد: ما قدردان زحمات کادر درمان هستیم و تمام تلاش ما حفظ پروتکل های بهداشتی است تا آسیبی به سلامت مردم وارد نشود.

وی افزود:هرچند روش  عزاداری  در دوران کرونا با گذشته فرق کرده است، اما باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم تا رنگ و بوی محرم و فضای حسینی در شهر دیده شود و همه موظفیم چراغ حسینی را روشن نگهداریم .

خطیب جمعه محمودآباد از  مسئولین شهرداری،  دهیاری ها و روسای ادارات خواست با برنامه ریزی مناسب  و نصب بنر و بیرق فضای شهر را برای محرم آماده کنند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین