۱۴۵۰۰ ماموریت پلیس از ابتدای سال تاکنون در محمودآباد
۱۴۵۰۰ ماموریت پلیس از ابتدای سال تاکنون در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد گفت : از ابتدای سالجاری ، تاکنون مرکز فوریتهای پلیس شامل گشت پلیس و کلانتری و آگاهی و پاسگاههای انتظامی به 14500 ماموریت شامل سرقت ، دعوا و درگیری ، اختلافات ملکی و حقوقی اعزام شدند.

به گزارش محمودآباد آنلاین نشست خبری فرماندهی انتظامی شهرستان محمودآباد به همت معاونت اجتماعی انتظامی به مناسبت هفته فراجا با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در محل ستاد فرماندهی شامگاه امروز سه شنبه ۱۸ مهر برگزار شد.
در این نشست سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از تعامل و همکاری اصحاب رسانه و خبرنگاران نسبت به پوشش اخبار نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد و گفت : پوشش اخبار پلیس در رسانه ها و فضای مجازی احساس امنیت را در جامعه رقم می زند و زمینه های مشارکت اجتماعی شهروندان در راستای توسعه امنیت عمومی را فراهم می سازد.
سرهنگ حسین زاده فرماندهی انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه امسال هفته فراجا با شعار شهروند قانون مدار و پلیس خدمتگزار نامگذاری شده است گفت: در هفته فراجا بیش از ۳۵ برنامه در سطح شهرستان در قالب برنامه های فرهنگی و هنری و ورزشی و برنامه ملاقات مردمی بصورت حضوری در مساجد و تکایا و مدارس و ارائه مشاوره حقوقی و انتظامی برای کاهش جرایم و پرونده های قضایی در شهرستان به اجرا در آمد.
فرمانده انتظامی شهرستان با اشاره به اهمیت ارتقای امنیت اجتماعی شهروندان مهم ترین ماموریت پلیس را نا امن سازی فضای جامعه برای سارقین برشمرد و افزود : بر اساس آمار پلیس آگاهی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ سرانه سرقت در شهرستان ۱۰ درصد کاهش یافته و در شش ماهه اول امسال به نسبت مدت مشابه در سال قبل این آمار به ۷/۱۰ درصد کاهش سرقت رسیده است.
سرهنگ محمود حسین زاده همچنین از افزایش چهار درصدی کشفیات اموال سرقتی خبر داد و گفت : در راستای اجرای طرح های امنیت محله ۲۲% دستگیری سارقین به نسبت سال گذشته در شهرستان افزایش داشته است.
وی گفت: به منظور کاهش سرقت در جامعه از شهروندان وادارات دولتی انتظار می رود نسبت به افزایش ضریب حفاظت فیزیکی محل اقامت خود شامل نسب دوربین مدار بسته ، سیستم های هوشیار ضد سرقت و نصب دزدگیر حفاظتی منازل و ادارات اقدام نمایند.
رئیس پلیس شهرستان محمودآباد یکی از مهم ترین دغدغه های شهروندان را حضور و فعالیت فروشندگان خرده مواد مخدر برشمرد که زمینه ای ناراحتی و نارضایتی را در جامعه فراهم کرده است و پلیس مبارزه با مواد مخدر در این رابطه از ابتدای سال موفق به دستگیری ۲۴۲ نفر فرد معتاد و ۳۱ نفر فروشنده خرده و ۴ باند تهیه و توزیع کلان مواد مخدر در محمودآباد شده است.
وی همچنین از مهم ترین اقدامات پلیس در راستای امنیت اخلاقی راه اندازی و استقرار سه قرارگاه تابستانی پلیس در شهرهای سرخ رود و محمودآباد خبر داد و افزود : این قرارگاهها در طول سه ماه تابستان با همکاری نیروهای بسیجی و همیاران پلیس بصورت شبانه روزی فعال بوده و اقدامات خوب و ارزنده ای در حوزه عفاف و حجاب و حفظ امنیت اخلاقی در شهرستان صورت گرفته است.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد همچنین از دستگیری ۱۵۸۳ متهم در حوزه های مختلف جرایم پلیسی خبر داد گفت: دستگیری این تعداد متهم صرفاً بخاطر شرایط خاص جغرافیایی محمودآباد به موجب قرار گرفتن در مسیر پایتخت کشورمان به عنوان اولین شهر ساحلی مازندران و بهره مندی از ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و قابل دسترس و ساخت و ساز ویلاها و شهرک های خصوصی و اسکان افراد غیر بومی اتفاق افتاده است.
سرهنگ محمود حسین زاده همچنین از شهروندان خواست در حوزه عفاف و حجاب شئونات اسلامی را رعایت کنند و اگر پیامکی از سوی پلیس امنیت اطلاعات عمومی مبنی بر بدحجابی و غیره دریافت نمودند همان بار اول به دفتر این پلیس واقع در کلانتری مرکزی مراجعه نمایند تا نسبت به رفع آن اقدام نمایند و در غیر این صورت در مرحله سوم دریافت پیامک خودرو به صورت سیستمی و فیزیکی توقیف خواهد شد.
وی در خاتمه از فعال بودن ۸۰% دوربین های پایش نظارتی و تصویری در محمودآباد خبر داد و افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و تردد با سرعت مجاز در سطح شهر همواره مورد تاکید پلیس راهور است و تخلفات شهروندان از دید پلیس پنهان نخواهد بود و به منظور حفظ امیت عمومی و کاهش سرقت و درگیری و تخلفات در سطح سواحل شهرستان نیز دوربین پایش تصویری نصب و راه اندازی شده که در این خصوص از همکاری شهرداری های محمودآباد و سرخ رود نهایت تقدیر و تشکر را داریم.
در بخش پایانی این مراسم به همت معاونت اجتماعی انتظآمی شهرستان محمودآباد با اهدای لوح تقدیر و هدیه از تلاش های خبرنگاران فعال در حوزه انتظامی تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین