۱۱۹۸ بیمار محمودآبادی مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی هستند
۱۱۹۸ بیمار محمودآبادی مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی هستند
محمودآباد آنلاین/ عباس توان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد گفت: 1198 بیمار محمودآبادی که مبتلا به کرونا هستند در منازل و تحت قرنطینه خانگی تحت درمان هستند.

عباس توان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: اغلب افرادی که در قرنطینه خانگی بسر می برند و روند درمان آنها در خانه ادامه پیدا می کند یا نتیجه تست کرونایشان مثبت بوه یا با افرادی که تست کرونایشان مثبت بوده در ارتباط بودند و این اقدام در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس می باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد در خصوص نحوه شناسایی این افراد گفت: غالباً افراد مبتلا یا از طریق مراجعه به مراکز درمانی و خود اظهاری و یا در اجرای طرح سردار شهید سلیمانی با همکاری دهیاران و مراکز خانه سلامت در روستاها و بهورز ها شناسایی و مراقبت های پزشکی صورت می گیرد.

وی افزود: وضعیت عمومی افراد مبتلاء که در خانه قرنطینه شده اند از طریق سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت و درمان پایش و رصد می شود و در صورت نیاز به رسیدگی و مراقبت های ویژه پزشکی در صورت وخامت حال این افراد ، تیم مراقبت پزشکی راس یک تیم درمانی همراه با پزشک به منازل این افراد اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه در طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۶ نفر مشکوک به ابتلاء به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد تست کرونا ۳۷ نفر مثبت اعلام شده و در حال حاضر ۵۴ نفر محمودآبادی مبتلا به کرونا در شهرستان داریم که ۲۳ نفر در بیمارستان شهدا بستری هستند و ۳۱ نفر در بیمارستان های همجوار روند درمانی خود را پیگیری می نمایند.

وی تصریح کرد : خوشبختانه طی ۴۸ ساعته گذشته فوتی به علت ابتلاء به کرونا نداشتیم و تنها سه بیمار کرونایی بد حال در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین