شهرستان محمودآباد ۴۹ هزار مشترک تلفن ثابت دارد
شهرستان محمودآباد ۴۹ هزار مشترک تلفن ثابت دارد
محمودآباد آنلاین : محمدی رئیس اداره مخابرات شهرستان محمودآباد : در حال حاضر در شهر محمودآباد18 هزار نفر و در سرخ رود7 هزار نفر و در مراکز روستایی نیز 24 هزار نفر مشترک تلفن ثابت هستند.

فرهاد محمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآنلاین گفت : در تمامی روستاها در محدوده روستایی مشکلی برای واگذاری خط ثابت وجو ندارد و ۲۰ مرکز روستایی مخابرات در سطح شهرستان در حال فعالیت می باشند.

وی با بیان اینکه ۲۸ هزار ۵۰۰ نفر در شهرستان مشترک خط ثابت و ۷۷ هزار و۶۸۰ نفر مشترک خط اعتباری هستند گفت:برای افزایش آنتن دهی  BTS  فرستنده و گیرنده‌های کوچکی هستند که در نقاط مختلف شهر نصب می‌شوند و به کمک آنها مشترکین آنتن‌دهی می‌شوند در ۱۰ نقطه وصل شده است و برای شهر محمودآباد در حال تملک زمین برای سه نقطه هستیم.

رئیس اداره مخابرات ادامه داد: در شهرستان ۶ هزار نفر مشترک  اینترنت مخابرات و ۶ هزا ر و ۲۰۰ نفر مشترک شرکت های شاتل ، آسیاتک ، پارس آنلاین و های‌وب هستند.

وی  در خصوص تجهیز شهرستان به فیبر نوری نیز توضیح داد: شهر سرخ رود کاملا مجهز به فیبر نوری می باشد ولی در شهر محمودآباد در لاین های اصلی این طرح اجرا شده است ولی به علت عدم همکاری شهرداری امکان توسعه وجود ندارد .

محمدی با بیان اینکه در روستاها نیز فیبر نوری در حال توسعه می باشد گفت: در تمام مراکز ۲۰ گانه روستایی محمودآباد که چند روستای اطراف را تحت پوشش قرار می دهند نیز فیبر نوری نصب شده است که در حال افزایش آن هستیم.

وی در خصوص عدم آنتن دهی اینترنت در برخی از روستاها توضیح داد: وقتی سرعت اینترنت در موبایل از ۳G به LTE افزایش پیدا میکند،  مسافت سرویس دهی کم می شود و در این حالت باید بین افزایش سرعت و افزایش برد مسافت یک گزینه را انتخاب کرد.

رئیس اداره مخابرات با اشاره به اینکه برخی از روستاها تقاضای افزایش سرعت داشتند گفت: به دلیل افزایش سرعت اینترنت مسافت آنتن دهی کاهش یافته و سبب اعتراض برخی روستاها شده است که درحال برطرف کردن این مشکل با نصب BTS در روستاهای مذکور هستیم.

محمدی فرسودگی شبکه ، سرقت تجهیزات از باتری های مراکز و کافوها و کابل های هوایی  و قطعی برق از جمله عواملی دانست که خدمات دهی را گاها با مشکلات روبرو می کند.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین