۴۸۵۰ رأس دام در محمودآباد هویت دار شدند
۴۸۵۰ رأس دام در محمودآباد هویت دار شدند
محمودآباد آنلاین : مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از پلاک گذاری و هویت دار شدن ۴۸۵۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی زاده گفت: تاکنون ۴۸۵۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان محمودآباد پلاک گذاری و هویت دار شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد بیان کرد: پلاک گذاری و هویت دار کردن دام برای دستیابی به اهدافی مثل جلوگیری از سرقت، قاچاق، دستیابی به آمار واقعی دام، شناسایی و جمع آوری اطلاعات واحدهای فعال و تسهیل در توزیع نهاده‌های دام و کنترل بازار برای دسترسی به میزان عرضه و تقاضا انجام می شود.

هادی زاده هدف از اجرای این طرح را دستیابی به آمار واقعی دام در کشور عنوان کرد و افزود: با دستیابی به آمار واقعی دام، برنامه ریزی لازم برای تامین و توزیع نهاده های دامی، ارائه خدمات مناسب دامپزشکی، افزایش بهره وری واحدهای دامداری، ایجاد واحدهای تبدیلی و بسته بندی فرآورده های دامی، ایجاد و توسعه واحدهای دامی در سطح خرد و کلان به درستی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ارائه هرگونه خدمات و تخصیص نهاده ها به دامداران منوط به پلاک کوبی و هویت دار کردن دام‌هاست، تصریح کرد: طرح هویت گذاری و بیمه دام اجباری شده و دام های بدون پلاک گوش قاچاق محسوب می شوند، همچنین برای کسب اطلاع از طرح هویت گذاری دام به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه شود و پلاک کوبی و هویت دار کردن دام بدون ثبت در سامانه فاقد ارزش است.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد