کارت هوشمند شخصی سوخت قابلیت ردیابی دارد
کارت هوشمند شخصی سوخت قابلیت ردیابی دارد
محمودآباد آنلاین : رئیس سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری، با توضیح اینکه از آنجایی که کارت آزاد سوخت جایگاه‌ها با مالکان خودرو ارتباط نظام مندی ندارد در صورت بروز هر مشکل یا احتمال دریافت اضافه وجه، ردیابی آن از طریق سامانه های مربوطه ممکن نیست، گفت: ولی در صورت استفاده از کارت سوخت شخصی به راحتی قابل ردیابی و مستندات آن قابل پیگیری است .

طاهره اتقایی در گفت‌وگو با ایسنا، به مزایای اجرای طرح استفاده از کارت سوخت شخصی اشاره کرد و افزود: در صورتی که افراد از کارت شخصی سوخت خود در هنگام سوختگیری استفاده کنند در صورت بروز هر گونه مشکل و مواجهه با گرانفروشی و کم فروشی می توانند با مراجعه به نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری در شهر های آمل، بابل، بابلسر، سوادکوه، قائمشهر، ساری، نکا و بهشهر و ورود به پروفایل کارت سوخت خود از سوابق و تعدد سوختگیری کارت خود با خبر شوند.

وی اضافه کرد: حتی در صورت مفقود شدن کارت در یکی از این جایگاه‌ها با رصد آخرین محل سوختگیری کارت خود را دریافت نمایند .

لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی

عباس خلیل پور رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری نیز در اینباره به خبرنگار ایسنا گفت: لزوم فرهنگسازی هر موضوعی در جامعه که بر اساس منافع اجتماعی و فردی باید صورت بگیرد، نیاز به اهرم های ایجابی و سلبی دارد.

وی افزود: هر نوع فرهنگسازی با منافع برخی از افراد در تعارض است و مقاومت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت لذا آگاهی بخشی منافع، اطلاع رسانی به موقع و دقیق از مقاومت اجتماعی می کاهد .

خلیل پور در خصوص الزام استفاده کارت هوشمند شخصی اظهار کرد: در درجه اول باید به اطلاع ذی‌نفعان برسد که این رسالت توسط روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و مناطق ۳۷ گانه از جمله منطقه ساری از طریق رسانه های جمعی و مصاحبه بالاترین مقام تا اصحاب رسانه و کسانی که صاحب تریبون بودند به سمع و نظر مشتریان و ذی نفعان رسیده است . رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری خاطرنشان کرد: کمتر کسی است که بگوید از این اطلاع رسانی بی خبر است، اما آنچه درنظر سنجی و افکار سنجی به دست آمد به غیر از درصد کمی که نیازمند واقعی استفاده از کارت اضطراری جایگاه هستند یکی از دلایل اصلی مقاومت برخی مردم در برابر این فرهنگسازی، شایعاتی است که به گوش می‌رسد از قبیل گرانی بنزین، خرابی تراشه کارت‌ها، ترس از مفقود شدن، ترس از طولانی بودن زمان صدور کارت، جا ماندن کارت در جایگاه و غیره از موانع اجرای صحیح این طرح است .

این مسئول با اظهار اینکه این اطلاعات نادرست عموما از افراد غیر مسئول منتشر شده؛ ابراز عقیده کرد: حال آنکه منافع فردی استفاده از کارت شخصی که منتج به منافع اجتماعی هم خواهد بود از جمله ردیابی جاماندن کارت و سرقتی، جلوگیری از سوء استفاده احتمالی جایگاه از کم فروشی و گران فروشی فرآورده، جلوگیری از قاچاق و توزیع ناعادلانه یارانه بنزین که برای افرادی که بدون انضباط مصرف از یارانه بیشتری استفاده کرده در مقابل آنها که رعایت الگوی مصرف می کنند نظام توزیع عادلانه یارانه بنزین را دچار اختلال می کنند و هم چنین باعث ناترازی در تولید و مصرف و برنامه ریزی های آتی می شود .

خلیل پور اظهار کرد: اگر مردم به شایعات توجه نکنند جز عده معدودی نیاز به کارت سوخت اضطراری ( کارت آزاد سوخت ) پیدا نخواهند کرد و سهولت دسترسی نیازمندان واقعی به سوخت اضطراری مدیریت خواهد شد .

انتهای پیام

  • نویسنده : محمد محتاطی