چهار مرکز مثبت زندگی در محمودآباد افتتاح شد
چهار مرکز مثبت زندگی در محمودآباد افتتاح شد
محمودآباد آنلاین / چهار مرکز مثبت زندگی در محمودآباد امروز دوشنبه همزمان با افتتاح ۱۱۷ مرکز در مازندران با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

رییس اداره بهزیستی محمودآباد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: این چهار مرکز در خیابان های امام،آزادی و معلم شهر محمودآباد و یک مرکز در سرخرود افتتاح شد.

خلیل محمودی افزود : این مراکز در مجموع ۲۲ خدمت به خانوار های تحت پوشش ارائه خواهند داد و مهم ترین زیرساخت آنها هم الکترونیکی کردن پرونده های مددجویی جامعه هدف است.

وی خدمات قابل ارائه در مراکز مثبت زندگی را شامل ؛ ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه ، ثبت درخواست و تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین ،‌ مصاحبه اولیه ، اخذ و بررسی مدارک ، بازدید منزل، تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت‏ های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی، ارجاع درخواست ‏های جامعه هدف اعم از مالی و معرفی نامه، پیگیری امور مددکاری خانوار، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه ‏ها، نیازسنجی و داشته سنجی محلی، شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی و حمایت طلبی معرفی کرد.

ریس اداره بهزیستی محمودآباد تعداد افراد شاغل در این مراکز را در حال حاضر ۲۵ نفر اعلام کرد و افزود:این مراکز همچنین کار شناسایی، بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله،‌ تسهیل گری و تشکیل تیم محله و اقدامات اجتماع محور ، شناسایی فعال جامعه هدف، ارائه آموزش ‏های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش ‏های مهارت ‏های زندگی و پیشگیری از آسیب ‏های اجتماعی، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت ‏ها، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت ‏ها را نیز انجام خواهند داد.

محمودی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر تحت حمایت بهزیستی محمودآباد هستند، گفت: هزار و ۵۵۵ نفر از این افراد پرونده هایشان به مراکز زندگی سپرده شده است تا دسترسی آسان تری به مرکز داشته باشندو کارهایشان با سرعت بیشتری انجام شود.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین