۱۲۵۰ هکتار از شالیزارهای محمودآباد بیمه شد
۱۲۵۰ هکتار از شالیزارهای محمودآباد بیمه شد
محمودآباد آنلاین / مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: ۱۲۵۰ هکتار از شالیزارهای محمودآباد در سال زراعی جاری تاکنون بیمه شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی زاده گفت: بیمه تنها راهکار حفاظتی از کشاورزان در برابر حوادث غیرمترقبه و جبران کننده بخشی از خسارات وارده احتمالی است که می تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کند.

هادی زاده با تأکید بر ضرورت افزایش و گسترش پوشش بیمه‌ای در بخش کشاورزی، گفت: علیرغم عدم استقبال مناسب بهره برداران از مقوله بیمه، توسعه سطح بیمه محصولات کشاورزی از سیاست‌ها و اولویت‌های این مدیریت بوده و سعی شده با تمرکز فعالیت‌های آموزشی ترویجی و همایش‌های دهیاران و اعضای شورای اسلامی در این راستا گامی موثر برداشته شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: از سال زراعی جاری تاکنون ۱۲۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

وی در پایان بر اهتمام و تعهد کارشناسان پهنه در اطلاع رسانی و توجیه بهره برداران در زمینه اهمیت بیمه تاکید و اظهار کرد: تمام کشاورزان باید برای بیمه کردن محصولات کشاورزی بویژه برنج خود اقدام کنند چراکه تنها اهرم حمایت از کشاورزان و بهره برداران در مواقع بحران و حوادث، صندوق بیمه محصولات کشاورزی است.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد