۵ بیمار کرونایی در بیمارستان محمودآباد بستری هستند
۵ بیمار کرونایی در بیمارستان محمودآباد بستری هستند
محمودآباد آنلاین : دکتر توان رئيس شبكه بهداشت و درمان محمودآباد با بيان اينكه روند بستري بيماران كرونايي در شهرستان صعودي شده است افزود: در حال حاضر تعداد بيماران كرونايي در بيمارستان شهدای محمودآباد به ٥ نفر رسيده است.

عباس توان روز پنج شنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محموداباد آنلاین گفت: در طول هفته جاری روند بستری بیماران کرونایی در سطح شهرستان صعودی شده است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته تنها یک بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان شهدای این شهرستان بستری بوده است گفت: طی هفته جاری این تعداد به ۵ نفر رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان افزود: باتوجه به شرایط قرمز استان و افزایش تعداد بیماران بستری در تمام نقاط استان  شروع پیک سوم کرونا در استان دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه دیگر رمقی برای کادر درمان نمانده است گفت: مردم باید از حضور در اجتماعات خودداری کنند و همچنین استفاده از ماسک و رعایت پروتمل های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

توان همچنین از برگزاری مراسمات تجمعی در سطح شهرستان انتقاد کرد و گفت : باتوجه به شرایط فعلی استان باید از برگزاری هرگونه مراسم تجمعی چه در ادارات و چه مراسم های عزا و عروسی خودداری شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان همچنین از اغاز تزریق واکسن انفولانزا برای گروه های هدف خبر داد و گفت : گروه های هدف طبق اعلام وزارت بهداشت در سطح شهرستان شناسایی و واکسن انفولانزا به انها تزریق شده است و این رویه ادامه خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که طی هفته های آتی واکسن انفولانزا در اختیار تمامی گروه های پرخطر و افراد سالخورده  قرار داده شود.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل در مازندران شیوع یافت و در پیک دوم این بیماری که از نیمه دوم تیرماه در استان بار دیگر  روند صعودی به خود گرفت  و در حال حاضر بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ۵٨٠ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری می باشند.

محمودآباد نخستین شهرستان در مازندران بود که موج نخست شیوع ویروس کرونا را زودتر از سایر شهرستان ها پشت سر گذاشت و آخرین بیمار مبتلا ویروس کرونا در این شهرستان در موج نخست ۲۹ فروردین ماه امسال مرخص شد و تنها بیمارستان این شهرستان به روال عادی فعالیتش بازگشت .

اما در پی افزایشی شدن شیوع کرونا از نیمه دوم تیر ماه و ورود مازندران به پیک دوم شیوع این ویروس ، محمودآباد نیز همراه با دیگر شهرستان های استان به وضعیت قرمز کرونایی درآمدند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین