کلنگ احداث هنرستان ۱۲ کلاسه در آزادمون به زمین زده شد
کلنگ احداث هنرستان ۱۲ کلاسه در آزادمون به زمین زده شد
محمودآباد آنلاین: ظهر دیروز آیین کلنگ‌زنی هنرستان ۱۲ کلاسه شهید باهنر روستای آزادمون از توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد با حضور دکتر رخشانی‌مهر معاون وزير آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ این آیین ظهر دیروز چهارشنبه با حضور دکتر مهرالله رخشانی‌مهر معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ، علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، دکتر تورانی استاد پژوهشکده برنامه‌ریزی درسی و نوآوری‌های آموزشی، حسن جهانیان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، ولی‌الله فرزانه نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی، خسرو طالبی فرماندار محمودآباد، حجت‌الاسلام سید داوود موسوی امام جمعه محمودآباد، محمدرضا اسدی مدیر آموزش و پرورش محمودآباد و دیگر مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات تالار آریان روستای آزدمون برگزار شد.

رشد ۱۰ درصدی افزایش اعتبارات عمرانی مدارس کشور

رخشانی‌مهر در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با بیان اینکه سقف اعتبارات عمرانی ما نسبت به سال ۹۶ تاکنون رشد ۱۰ درصدی داشت، اظهار کرد: ۶.۱ دهم سال ۹۶ به حدود ۷ درصد افزایش پیدا کند تا رشد حدود ۵ برابری از اعتبارات عمرانی مدارس کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مدارس گذشته به مدارس پادگانی معروف شد و از نگاه معماری دیگر مورد قبول نیست، افزود: سلیقه‌ خانواده‌ها و نوع نگاه معماری جدید نسبت به شکل ساخت مدارس تغییر کرده است بنابراین در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زیر نظامی به‌عنوان فضا، تجهیزات و فنآوری مدارس ایجاد شده تا تحولی نو در آموزش رقم بخورد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: یکی از مواردی که سند تحول بنیادین به آن توجه دارد ساخت مدارس با معماری جدید و نوسازی مدارس گذشته است تا با نگاهی نو دانش‌آموزان در کانون تربیتی محله خود آموزش ببینند.

رخشانی‌مهر خاطرنشان کرد: تعامل بالا بین خانواده و مسئولان آموزش در ساختار مدرسه محله یا کانون تربیتی می تواند باعث تقویت بدنه زیستی شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۴ مدرسه آموزشی را با معماری جدید در کشور افتتاح کردیم، گفت: اواخر تیر ماه امسال نیز مجتمع حیات طیبه در مازندران افتتاح می‌شود.

تخصیص ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس کشور

معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس کشور امسال تخصیص داده شد که طی هفته آینده در استان‌ها توزیع خواهد شد.

رخشانی‌مهر مهم‌ترین مبحث در سازمان نوسازی در سال ۱۴۰۰ را استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس دانست و افزود: با توجه به بررسی‌های اولیه در شهرستان محمودآباد ۸ مدرسه استانداردسازی انجام نشد که امسال انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: عمده پروژه‌های باقی مانده در این شهرستان استانی بوده که باید از نوسازی استان تامین شود و بخشی از منابع ملی تامین خواهد شد.

لزوم توجه به زیرساخت‌ها در هنرستان‌ها و مراکز فنی‌ و حرفه‌ای

علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آیین کلنگ‌زنی هنرستان ۱۲ کلاسه شهید باهنر روستای آزادمون محمودآباد اظهار کرد: در حال حاضر به‌شدت نیازمند تهیه زیرساخت در حوزه هنرستان‌ها، کارگاه‌های مدارس فنی و حرفه‌ای در نظام آموزش و پرورش کشور هستیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در راستای ساخت استاندارد مراکز و کارگاه‌های هنرستانی برای فرزندان شایسته کشور قدمی برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: مدرسه‌سازی و توجه به زیرساخت فضاهای آموزش خصوصا که امروز نیازمند هنرستان هستیم چراکه در چایان برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد از دانش‌آموزان کشور و استان را به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش باید سوق دهیم.

سعدی‌پور خاطرنشان کرد: فرزندان شایسته ما در المپیادهای علمی در زیربوم جدیدی که بیماری منحوس کرونا به وجود آورده و آموزش‌های به‌صورت مجازی بود؛ حدود ۹۷۴ نفر در این المپیادها برگزیده شدند و نکته قابل توجه نسبت به سال گذشته ۲۵٫۶ دهم درصد رشد داشتیم چراکه از تمام ظرفیت‌ها در آموزش و پرورش استفاده شد.

وی در پایان گفت: ۲۶ نفر از دانش‌آموزان که سال گذشته به مرحله دوم المپیاد راه پیدا کردند و موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شدند؛ ۵ نفر مدال طلا، ۱۰ مدال نقره، ۱۰ مدال برنز و یک نفردیپلم افتخار را کسب کرد.

لازم به ذکر است که صبح روز چهارشنبه نیز دکتر رخشانی‌مهر و هیئت همراه از روند ساخت ساختمان نیمه‌کاره خوابگاه ورزشکاران در مجتمع شهید رجایی محمودآباد با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی، سالن ورزشی دبیرستان نمونه دولتی علامه حسن‌زاده روستای اهلم که کلنگ آن در مرداد ماه سال ۹۱ با ۷۴۹ متر مربع زیر بنا و برآورد هزینه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان زده شد، کارگاه رشته ناوبری هنرستان فنی‌ و حرفه‌ای شهید کلانتری محمودآباد، کارگاه نیمه‌کاره مکانیک و فنی کلانتری و دارالقرآن صاحب الزمان با ۱۹۵۳ متر مربع بنا و ۸ کلاس که تاکنون با کمک خیرین شهرستان در حال ساخت بوده و به تازگی از سوی نماینده مردم محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ۵۰۰ میلیون اعتبار برای ادامه روند ساخت اهدا شد، بازدید کردند.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین