سرپیچی دستگاه‌ها در آزادسازی سواحل با برخورد قاطع مواجه می‌شود
سرپیچی دستگاه‌ها در آزادسازی سواحل با برخورد قاطع مواجه می‌شود
محمودآباد آنلاین:رئیس دفتر بازرسی ریاست جمهوری و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در مبارزه با فساد عقب‌نشینی دستگاه‌های دولتی از سواحل دریا را دستور صریح رییس جمهور برشمرد و هشدار داد: سرپیچی دستگاه‌ها در آزادسازی سواحل با برخورد قاطع مواجه می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان روز جمعه در بازدید از سواحل آزاد شده مجتمع شرکت ملی نفت در محمودآباد در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه در مازندران  بیشتر سواحل در حریم ۶۰ متری دریا آزاد شده و درصد خیلی کمی باقی مانده است .

وی با بیان این که آزادسازی در مازندران با جدیت در حال پیگیری و انجام است ، گفت : مشکل اصلی که در سواحل مازندران باقی مانده است دسترسی مردم به برخی از قسمت های ساحل است که قرار شد با پیگیری های استاندار این مساله برطرف و راه دسترسی برای مردم ایجاد شود.

نماینده ویژه رییس جمهور با استناد به دستور آیت الله رییسی به وزیر کشور مبنی بر آماده سازی سواحل آزاده شده برای استفاده عمومی ، اظهار داشت : قرار شد با همکاری شهرداری ها و دستگاه های دولتی از جمله بانک ها  هزینه زیبا سازی تامین و خیلی فوری سواحل آزاد شده برای ایام نوروز و تابستان آماده سازی شود.

وی آماده سازی  هر چه سریع تر سواحل آزاد شده را هم دستور رییس جمهوری و مطالبه عمومی دانست و افزود : با آماده سازی و در اختیار عموم قرار گرفتن این سواحل مردم می توانند طعم شیرین دستور رییس جمهور را در عمل بچشند.

رییس جمهور دهم بهمن ماه امسال به تمامی دستگاه های دولتی دستور داد تا طی ۲۰ روز از حریم ۶۰ متری سواحل دریا عقب نشینی کنند. این دستور بلافاصله با حضور میدانی استاندار در مازندران اجرایی شد و نخستین حریم آزاد شده هم در محمودآباد و متعلق به بهزیستی بود.
طبق اعلام مسوولان مازندران تاکنون بیش از ۹۰ درصد حریم ۶۰ متری سواحل دریای خزر در استان آزاد شده و آنچه که باقی مانده شامل سه بخش است؛ بخش اول متعلق به بخش خصوصی است که سند دارند و عقب نشینی آنها نیازمند دستور قضایی است. بخش دوم ابنیه مربوط به دستگاه هایی مانند بنادر ، نیروگاه و یا نظامی است که حضورشان ضروری است و باید باقی بمانند و بخش سوم که اندکی از مساحت باقی مانده را تشکیل می دهد زمان بر است و کارهای عقب نشینی در حال انجام می باشد.
مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از ساحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در مقایسه با استان های گیلان و گلستان است. ۱۵ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران ساحلی هستند.
  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : ایرنا