کشت گلخانه‌ای راهکار افزایش تولیدات کشاورزی
کشت گلخانه‌ای راهکار افزایش تولیدات کشاورزی
محمودآباد آنلاین: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از کشت گلخانه ای در ۸۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی محمودآباد، محمد هادی زاده با بیان اینکه ۸۰ هکتار از اراضی شهرستان محمودآباد در قالب کشت گلخانه ای است، گفت: ۶۵ هکتار از این سطح مربوط به گلخانه فضای بسته و ۱۵ هکتار آن نیز مربوط به گلخانه‌های فضای آزاد می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد اظهار کرد: پرداخت تسهیلات برای پرورش گل و گیاه در گلخانه صنعتی، فوق مدرن و هیدروپونیک بستگی به نوع تولید، تکنولوژی بکار رفته و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز اجرای طرح در آن متفاوت است.

هادی زاده مهم‌ترین دلایل اقتصادی برای کشت گلخانه ای را افزایش تعداد برداشت‌ها در سال، افزایش برداشت محصول نسبت به سطح زیر کشت، تعیین زمان بهره برداری محصول و تنوع محصول برشمرد و گفت: آورده اولیه زیاد برای شروع این کسب و کار که بیشتر این هزینه‌ها برای تجهیزات گلخانه صرف می‌شود و تنها یک بار اتفاق می‌افتد از مشکلات کار در گلخانه است.

وی با بیان اینکه متقاضیان پرورش گل و احداث گلخانه در منازل و خانه باغ‌ها برای دریافت مجوز باید به مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها مراجعه کنند، افزود: داشتن زمین کافی و کارنامه مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای از شروط اعطای مجوز به این افراد است.

به گفته هادی زاده کشت گلخانه‌ای دارای مزایای زیادی از جمله فرصت مناسبی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان کشاورزی و سایر رشته‌های مربوطه، تولید محصولات با کیفیت مناسب و با شاخص‌های صادراتی، صرفه‌جویی در مصرف آب تا حد یک‌ بیستم مقدار آن در واحد سطح در مقایسه با روش‌های سنتی و افزایش درآمد و ارز آوری بیشتر در بخش کشاورزی است.

  • نویسنده : امیر عباس رضاپور
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد