کلاس‌های درس مازندران چگونه بازگشایی می‌شوند؟
کلاس‌های درس مازندران چگونه بازگشایی می‌شوند؟
محمودآباد آنلاین/رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بازگشایی کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ دکتر موسوی گفت: ستاد ملی کرونا بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغ کرد.

بر اساس هماهنگی با آموزش و پرورش و اینکه چه میزان می‌توانند موارد بهداشتی مقابله با کرونا، شامل فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت استفاده از ماسک را اجرا کنند، بازگشایی‌ها انجام می‌شود.

به گفته دکتر موسوی اگر فضای فیزیکی کلاس درس مدرسه‌ای برای دانش آموزان کافی نباشد باید دو شیفت شود یا به هر شکلی دیگری وضعیت بهداشتی را رعایت شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران آموزش به شکل حضوری و با کیفیت، حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و استادان اولویت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها است.

احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با صدور ابلاغیه‌ای خطاب به وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش و رییس دانشگاه آزاد اسلامی بازگشایی کلاس‌های درس دانشگاه‌ها و مدارس را ابلاغ کرد.

در ابتدای ابلاغیه وزیر کشور آمده است: پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ رییس جمهور، کلاس‌های درس تمامی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس وابسته به وزارت آموزش و پرورش به ویژه برگزاری امتحانات و دفاع پایان نامه‌های تحصیلی باید به صورت حضوری برقرار شود.

وحیدی در این ابلاغیه تاکید کرده است که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی (استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی) ضروری است.

مسئولان دانشگاه‌ها و روسای ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس در سراسر کشور موظف به اجرای این ابلاغیه هستند.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان ساری