کرونا هر ۳۰ دقیقه جان یک مازندرانی را می‌گیرد
کرونا هر ۳۰ دقیقه جان یک مازندرانی را می‌گیرد
 محمودآباد آنلاین : کرونای هندی در ۲۴ ساعت گذشته تقریبا هر ۳۰ دقیقه جان یک مازندرانی را گرفت تا با مرگ ۴۹ نفر در یک شبانه‌روز -معادل ۱۱.۲ درصد آمار کشوری- بحران کرونا در این استان پررنگ‌تر از روزهای سیاه گذشته شود. اما میزان توجه به پروتکل‌های بهداشتی در مازندران همچنان روندی کاهشی را دنبال می‌کند.

موج پنجم کرونا در مازندران با سرعتی عجیب و بدون توقف، همچنان با شیبی عمودی در نمودارها در حال بلندتر شدن است و قربانی می‌گیرد. به طوری که برای نخستین بار تعداد قربانیان کرونا در موج پنجم به ۴۹ نفر رسید. به عبارتی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در هر نیم ساعت یک بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت.

ثبت این تعداد مرگ کرونایی در مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته وقتی در مقایسه با مجموع مرگ‌های کرونایی کشور طی همین مدت قرار بگیرد، هولناکی وضعیت کرونا در مازندران را بیشتر نشان می‌دهد. تعداد قربانیان کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۳ نفر بود که ۴۹ نفر از این تعداد، یعنی ۱۱.۲ درصد در مازندران رقم خورد.

تعداد بستری‌شدگان جدید نیز در ۲۴ ساعت اخیر برای نخستین بار از مرز ۸۰۰ نفر گذشت و به ۸۰۳ نفر رسید و با اضافه شدن ۱۲۶ بیمار دیگر به بستری‌شدگان کرونایی، تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران به سه هزار و ۸۵۳ نفر برسد. از این تعداد ۴۱۳ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که با آمارهای روز چهارشنبه ۱۳ مرداد برابر است.

تعداد قربانیان کرونا در مازندران از یکم مرداد تا ظهر امروز چهاردهم مرداد به ۳۲۴ نفر رسید که با احتساب مجموع قربانیان چهار ماه نخست سال، تعداد جان‌باختگان این استان بر اثر ابتلا به کووید۱۹ را به یک‌هزار و ۸۶ نفر رسانده است.

بنا به پیش‌بینی کارشناسان و مسئولان بهداشتی، آمار مرگ‌های کرونایی مازندران احتمالا کماکان افزایشی خواهد بود و پس از رسیدن موج پنجم کرونا به قله نمودار و نزولی شدن آمار بستری‌شدگان این آمارها بیشتر نیز خواهد شد.

مرگ‌های کرونایی در حالی به ۴۹ نفر در شبانه‌روز رسیده که گروه‌های سنی بالای ۵۵ سال مازندران واکسینه شده‌اند و بخش زیادی از آن‌ها در مقابل این بیماری مصون شده‌اند. اما با این حال به دلیل شیوع بسیار گسترده ویروس و بی‌توجهی به پروتکل‌ها روند مرگ‌های کرونایی استان بالاست که بنا بر مشاهدات و شنیده‌ها بخش زیادی از مرگ‌ها در این موج مربوط به گروه سنی میانسال‌ها و جوانان است.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : ایرنا