طرح تحول در سیستم آموزشی ایران با استفاده از QR کد راه اندازی شد
طرح تحول در سیستم آموزشی ایران با استفاده از QR کد راه اندازی شد
محمودآباد آنلاین: حامد نیک پی معلم ریاضی محمودآبادی از ابداع تکنولوژی‌ نوین در سیستم آموزشی خبر داد و گفت: بر اساس این طرح فیلم های آموزشی را تولید محتوا نموده و در سامانه بارگذاری شده و لینک فیلم ها به QR کد تبدیل می نماییم و به صورت چاپ شده به دانش آموز ارائه می شود تا در صفحات مشخص شده در کتاب ها جا نمایی شود و با بارکدخوان گوشی های هوشمند مطالب آموزشی برای دانش آموز قابل دسترس می باشد.

حامد نیک پی، معلم ریاضی آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : با استفاده از تکنولوژی، سرعت و شیوه یادگیری دستخوش تغییرات بسیار زیادی روبه رو شده و برقراری ارتباط های آموزشی بسیار آسان تر شده است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان زمان زیادی را در محیط های آموزشی سپری میکنند افزود: اشتغال به تحصیل به روش های مختلف وقت آنها را پر میکند و دانش‌آموزان،معلمان و کسانی که در ارتباط با آموزش هستند، از انواع تکنولوژی ها و رسانه های اجتماعی جهت مفهوم بهتر و آسان تر مفاهیم درسی استفاده می‌ کنند.

حامد نیک پی بیان کرد: حوزه آموزش مانند دیگر حوزه ها،به شدت متاثر از فناوری‌های نوین بوده است، به گونه‌ای که رشته ای با عنوان تکنولوژی آموزشی به شکل نظام مند و علمی در استفاده از قابلیت تکنولوژی های نوین ارتباطی و چند رسانه‌ای در محیط‌های آموزشی دارد و از توانمندی و قابلیت تکنولوژی به صورت هدفمند در جهت تسهیل و اثربخشی فرایند آموزش استفاده می برد.

نیک پی یکی از فواید تکنولوژی آموزشی برای دانش آموزان را کمک به بهبود قابلیت یادگیری دانست و تصریح کرد:  از آنجایی که تکنولوژی پیوسته در حال تغییر است، به روزرسانی آنها به آسانی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

این معلم ریاضی با اشاره به اینکه یکی از تکنولوژی های مؤثر در کلاس درس، استفاده از Code QR است اظهار کرد: کد های QR امروزه در تمام کسب و کارها و چشم اندازهای اجتماعی به چشم می آیند و سالیان زیادی است که به طور عمده در تابلوهای تبلیغاتی، مجله ها، تلویزیون و حتی در کتاب‌های درسی، در برخی از کشورها یافت می شود.

وی افزود : برای دیدن اسکن کدها، به یک تلفن همراه دارای دوربین یا یک تلفن هوشمند «آیفون،سیستم‌عامل اندروید یا ویندوزفون» و برنامه‌ای که امکان  رمزگشایی کد های اسکن شده را فراهم کند، نیاز می باشد و  با جستجوی واژه کد QR خوان Reader Barcode دراینترنت، نرم افزار های بازار و play store می توان این نرم افزار را در گوشی نصب کرد.

نیک پی از  توانمندی این تکنولوژی و قابلیت فراوان آن برای استفاده در محیط های آموزشی در راستای در دسترس قرار دادن آموزش، سهولت دسترسی به آموزش برای همگان و از بین بردن نابرابری های آموزشی خبرداد.

او در خاتمه ذکر کرد: با انجام این طرح در سیستم آموزشی کشور، دانش آموزان علاوه بر متن درسی کتاب، با پدیده ای به نام فیلم و انیمیشن داخل کتاب آشنا می شوند که باعث توضیح بیشتر و عمیق تر درس می شود و این طرح قابل اجرا برای کودکان ۵ و ۶ سال هم می شود که با انجام این طرح، میتوان مهد کودک ها را به درستی کنترل کرد.

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ حامد نیک پی، فارغ التحصیل رشته دکترای ریاضی محض از دانشگاه خوارزمی تهران و کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی می باشد.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین