طرح مبارزه با جوندگان موذی در شهر محمودآباد
طرح مبارزه با جوندگان موذی در شهر محمودآباد
محمودآباد آنلاین / اختیاری شهردار محمودآباد اعلام کرد: طرح مبارزه با جوندگان موذی(رات و موش) در شهر توسط واحد محیط زیست شهرداری آغاز شد.

وی هدف از اجرای این طرح را حفظ سلامت شهروندان و بهداشت و محیط زیست شهری عنوان کرد و افزود: جهت کنترل جوندگان از روش طعمه سمی استفاده میگردد و به منظور اطلاع‌رسانی و هشدار به شهروندان در خصوص رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در محلاتی که عملیات مبارزه با جوندگان صورت می‌گیرد بنر نصب می‌شود.
اختیاری شهردار محمودآباد گفت: از شهروندان انتظار می‌رود به منظور همکاری با شهرداری در اجرای اصولی و صحیح این طرح از ریختن پسماند مواد غذایی در آب‌روها، جوی‌ها و فاضلاب‌ها خودداری کنند و به فرزندان خود آموزش دهند که از تماس با لاشه‌های مردار حیوانات به ویژه جوندگان خودداری کنند.
پس از اجرای این طرح در هر محله به صورت روزانه لاشه‌های جانوران موذی که توسط سموم به کار رفته تلف شده‌اند، جمع‌آوری و با رعایت نکات بهداشتی و پاشیدن آهک، با نظارت کارشناس بهداشت امحا و دفن می‌شوند و به منظور جلوگیری از تکثیر مجدد این جانوران پس از سم‌پاشی و جمع‌آوری لاشه‌ها، سوراخ‌ها و منافذی که می‌تواند محل زندگی این جانوران باشد، پر می‌شوند.
وی در پایان تشریح کرد: رات ها و موشها جوندگانی با نرخ زاد و ولد بسیار بالایی هستند که علاوه بر خسارات اقتصادی، به واسطه صدمه به تاسیسات شهری، انبارهای غذایی، سلامت و بهداشت جامعه شهری را به خطر انداخته و موجب شیوع بیماریهای زیادی خواهد شد و بر همین اساس، واحد محیط زیست شهرداری محمودآباد قصد دارد با انجام عملیات مبارزه موثر، جمعیت این جوندگان را کاهش داده و کنترل نماید.

  • نویسنده : ملیکاکیاخسرو
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین