پیگیری مطالبات معلمان و حفظ شان آن‌ها از دغدغه‌های مجلس شورای اسلامی است
پیگیری مطالبات معلمان و حفظ شان آن‌ها از دغدغه‌های مجلس شورای اسلامی است
محمودآباد آنلاین : ولی‌اله فرزانه نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از معلمان که در سالن مجتمع آموزشی نفت محمودآباد برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای معلم اظهار داشت: مطالبات امروز معلم و حفظ شان آن‌ها از جمله دغدغه‌های ما در مجلس شورای اسلامی است.

وی تصریح کرد: معلمان نقش مهمی در توسعه شهری دارند چراکه ضمن اینکه مدیریت درستی حول محور آموزش می‌کنند، کارشناسان برجسته‌ای نیز هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد افزود: در ابتدای شکل‌گیری دولت معلمان با ارسال پیامک‌ها مخالفت خود را برای انتخاب وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند و دلیل آن آموزش محور نبودن مسئول انتخابی بود.

فرزانه خاطرنشان کرد: جامعه فرهنگیان با وزیر قبل آموزش و پرورش مانوس نبود تا اینکه آقای نوری انتخاب شد و ایشان سلسله مراتب مدیریت در جامعه فرهنگیان را طی کرد اما اشتباه نوری انتخاب معاونینی بود که تجربه کار آموزشی نداشتند و آن اتفاق ناخوشایند واریز نشدن حقوق رقم خورد.

وی یادآور شد: برای اعلام وزیر جدید منتطر تعامل رییس جمهور با مجلس هستیم و وزیری انتخاب شود که مشکلات فرهنگیان را لمس کرده باشد تا بتواند دغدغه‌مند پیگیر مطالبات جامعه فرهنگیان باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد گفت: در بحث رتبه‌بندی معلمان درگیر اجرای اصل مصوبه مجلس هستیم چراکه بار مالی دارد‌؛ اگر مجلس توان مالی برای پرداخت نداشته باید طرح رد شود.

فرزانه بیان کرد: پیشنهاد برنامه و بودجه سعی در حفظ اصل مصوبه بود تا بودجه به طور کامل تامین شود؛ ضعف در اجرای رتبه‌بندی وجود دارد که اعتراض فرهنگیان را در پی داشت و وعده داده شد تا آیین‌نامه رتبه‌بندی اصلاح شود.

وی عنوان داشت: وظیفه نماینده مجلس قانون‌گذاری است و ما به مسئولین تذکر می‌دهیم و پیگیری مشکلات فرهنگیان بوده و هستیم چراکه هنوز مطالبات خود را دریافت نکردند.

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد افزود: نماینده مجلس قانون‌گذار است و وزارتخانه باید پیگیری اجرای قانون باشد تا رفع دغدغه‌ها را شاهد باشیم.

فرزانه در پایان گفت: اگر قرار است مشکلات حل شود باید در مجلس پیشنهاد شود که مسئول مالی بیاور که هم جوان و هم تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد ‌و کار بودجه‌ای انجام داده باشد.

  • نویسنده : بهناز مقدس
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین