آخرین وضعیت تامین و توزیع اقلام اساسی در مازندران
آخرین وضعیت تامین و توزیع اقلام اساسی در مازندران
محمودآباد آنلاین : رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر حفظ آرامش بازار، کنترل و حضور در بازار جهت بازرسی، نظارت و حل مشکلات مردم، آخرین وضعیت تامین و توزیع اقلام اساسی استان را تشریح کرد.

حسن عنایتی کلیجی در جلسه امنیت غذایی این سازمان اظهار کرد: با توجه به فصل تابستان و حضور مسافران در استان، همه تلاش ما برای حفظ آرامش بازار، تامین اقلام اساسی و امنیت غذایی کشور است؛ به همین منظور کنترل و حضور در بازار برای بازرسی و نظارت امور مورد تاکید است تا مشکلات موجود مرتفع شده و مردم رضایت داشته باشند.

عنایتی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی کارنامه خوبی پس از آزادسازی قیمت ارز داشته هر چند کاستی هایی در این زمینه وجود داشته و دارد، گفت: تاکنون حدود ۸۱ هزار تن گندم در مازندران و ۵.۹ میلیون تن گندم در کشور خریداری شده است.

وی با اشاره به تجهیز ۶۵ درصد نانوایی های استان به کارتخوان هوشمند، افزود: در مقطعی با افزایش قیمت تخم مرغ مواجه بودیم و تلاشمان بر این است با وارد کردن تخم مرغ به استان قیمت ها را متناسب و متعادل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ضمن اشاره به اینکه در تامین گوشت مرغ مشکل نداریم و تولید به اندازه کافی انجام می شود تصریح کرد: هرچند مرغداران با مشکلاتی مواجه هستند و گلایه مندی هایی در این خصوص وجود دارد که قابل پیگیری و بررسی است‌.

عنایتی با قابل قبول توصیف کردن وضعیت جوجه ریزی در ۴ ماهه نخست امسال و افزایش جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان خاطرنشان کرد: پشتیبانی امور دام بخشی از مرغ مازاد را ذخیره سازی کرد تا از رکود بازار جلوگیری کرده و در زمان لازم در استان توزیع شود.

وی در رابطه با فرارسیدم ایام محرم و صفر و توزیع اقلام اساسی اظهار کرد: ۱۲۰۰ تن مرغ، ۱۲۰۰ تن شکر، ۲۰۰ تن گوشت قرمز و ۲۰۰۰ تن برنج برای ماه محرم به استان مازندران تخصیص داده شد و هیات های مذهبی می توانند برای استفاده از این سهمیه اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سهمیه کالاهای اساسی که برای ماه محرم و صفر در استان در نظر گرفته شد و با قیمت مصوب عرضه خواهد شد تاکید کرد: تا لحظه ای که وظیفه مندی در حوزه تنظیم بازار داریم به نحو احسن فعالیت ها را انجام خواهیم داد و پیگیر نظارت در سطح بازار خواهیم بود.

عنایتی در پایان خاطرنشان کرد: کسری کالا در بازار وجود ندارد و کالاهای اساسی به اندازه کافی وجود دارد و نگرانی در این خصوص نداریم.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا