پیکر بی جان جوان تبریزی از دریا محمودآباد بیرون کشیده شد
پیکر بی جان جوان تبریزی از دریا محمودآباد بیرون کشیده شد
محمودآبادآنلاین:یک کارگر ساختمانی اهل تبریز هنگام شنا در آب‌های ساحلی دریای مازندران در شهرستان محمودآباد غرق شد و جان باخت.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی محمودآباد گفت:سه جوان غیر بومی اهل تبریز عصر امروز هنگام شنا در منطقه شنا ممنوع آب‎های ساحلی این شهرستان غرق شده که ۲ نفر نجات یافتند ولی یک نفر از آنها جان باخت.

سعید خادمی افزود: این جوان ۲۱ ساله در محل شنا ممنوع اسیر امواج دریا شد که ناجیان و غواصان پیکرش را از آب بیرون کشیدند.

وی ضمن گلایه از عدم توجه مردم و غیربومیان به هشدار ناجیان، بیان کرد: متاسفانه مسافران و حتی برخی از بومیان به هیچ عنوان به تذکر ناجیان برای عدم شنا توجه نمی کنند و در مناطق شنا ممنوع نیز وارد آب می شوند.

رییس هیات نجات غریق محمودآباد ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۰ ناجی که نیمی از آنها در شیفت صبح و مابقی در شیفت عصر در دریا مستقر هستند .

در مجموع طی چهار روز اخیر، پنج نفر در آبهای ساحلی دریای مازندران جان باختند که محل شنا چهار تن از این افراد منطقه شنا ممنوع بوده است.

روز گذشته یک پلیس و یک پسر ۱۱ ساله اهل بروجن درآب های ساحلی چالوس غرق شدند. عصرجمعه یک جوان آملی به علت واژگونی قایق بادی در دریای محمودآباد جان باخت و همچنین روز پنجشنبه نیز یک جوان زنجانی در دریای رامسر غرق شد.

مازندران حدود ۳۴۰ کیلومتر از ساحل دریای خزر را در اختیار دارد. طرح سالم‌سازی در سواحل مازندرانی دریای خزر در روز سوم خرداد ماه  امسال به صورت رسمی آغاز به کار کرد در این طرح حدود یک‌هزار و ۲۰۰ ناجی غریق در مناطق اجرای طرح و نقاط حادثه خیز دریای خزر در محدوده استان مستقر شدند.

طرح سالم‌سازی دریا که از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا در آب‌های ساحلی دریای مازندران به اجرا درآمد، همه ساله از روزهای آغازین خرداد شروع می شود و تا نیمه دوم شهریور ادامه می یابد. این طرح در میان مردم به طرح دریا و طرح ساماندهی دریا هم شهرت دارد.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین