پایش فروشگاه های عرضه سموم نباتی در محمودآباد / برخورد قانونی با متخلفان
پایش فروشگاه های عرضه سموم نباتی در محمودآباد / برخورد قانونی با متخلفان
محمودآباد آنلاین / سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از رصد و پایش ۲۲ فروشگاه سموم نباتی در این شهرستان خبر داد.

سید محمد زمانی با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود شیمیایی و سم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی های زیست محیطی گفت: در یک اقدام مشترک به‎ منظور پایش واحدهای فروش سموم نباتی اداره صنعت، معدن و تجارت،‌  واحد حفظ نباتات و حراست مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در گشت مشترک به بازدید از فروشگاه های عرضه سموم نباتی این شهرستان پرداختند.

وی با بیان اینکه ۳۰ فروشگاه عرضه سموم نباتی بخش تعاونی وخصوصی در محمودآباد وجود دارد، اظهار کرد: در این بازدید کارشناسان ۲۲ واحد فروش و عرضه سموم و آفت کش ها را در سطح شهر مورد پایش قرار دادند.

وی هدف از این پایش را جلوگیری از تولید و توزیع سموم ثبت نشده و تاریخ گذشته برشمرد افزود: هرگونه تغییر در بسته بندی ، دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

سرپرست جهاد کشاورزی محمودآباد اذعان داشت: در این پایش  وضعیت حضور مسئول فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم، فروش سموم بدون نسخه گیاه پزشکی، خرید سموم از شرکت های پخش مجاز، عدم وجود سموم تاریخ منقضی در فروشگاه، ثبت اطلاعات در سیستم مانیتورینگ سموم، عرضه و میزان و فروش انواع سموم و آفت کش ها،‌ وضعیت محیطی و نحوه مدیریت ‌سموم فاسد سنواتی مورد بررسی قرار گرفت.

زمانی در پایان خاطرنشان کرد: فروش سموم تاریخ گذشته ممنوع بوده و توزیع کنندگان موظف‌اند از توزیع آن خودداری نمایند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد