تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی محمودآباد /فوت ٣ نفر  طی دو روز
تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی محمودآباد /فوت ٣ نفر  طی دو روز
مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد با اعلام این‌که در حال حاضر بستری بیماران جدید کرونایی از ترخیصی‌ها بیشتر است، گفت : ظرفیت تخت‌های بیمارستان شهرستان تکمیل شده است.

به گزارش محمودآبادآنلاین/عباس توان روند افزایشی ابتلا به کرونا در محمودآباد را بحرانی توصیف کرد و افزود : در حال حاضر ۸۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ از شهرستان محمودآباد در بیمارستان ها بستری هستند که ۳۷ نفر در بیمارستان شهدا و ۴۵ نفر دیگر هم در بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرهای اطراف تحت درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه شهرستان محمودآباد تنها یک بیمارستان دارد، گفت : روند افزیشی بیماران بستری سبب شد از تمام ظرفیت و بخش های بیمارستان برای بیماران کرونایی استفاده شود.

مدیر شبکه بهداشت محمود آباد توضیح داد : روز گذشته آمار بیماران بستری در محمودآباد رکورد زد و ۴۳ نفر در بیمارستان شهدا بستری بودند که امروز به ۳۷ نفر رسید.

وی گفت : برخی از بیماران محمودآبادی به دلیل نبود تخت در شهرهای اطراف که بستری می شوند ولی با توجه به اینکه شرایط این شهرها نیز مشابه محمودآباد هستند و در وضعیت قرمز قرار دارند ، تخت های بیمارستانی در حال تکمیل ظرفیت است و این وضعیت کار را سخت خواهد کرد.

دکتر توان با اظهار این که موج پنجم بسیار شدید تر و حادتر از موج های قبلی است ، افزود : روند افزایشی ابتلا به کرونا بسیار نگران کننده است و هر روز به تعداد افراد بستری و مراجعه کنندگان سرپایی درگیر با ویروس کرونا اضافه می شود.

وی همچنین از فوت سه نفر در دو روز گذشته خبر داد و گفت : متاسفانه برخلاف هفته های قبل میزان فوتی ناشی از کرونا نیز در حال افزایش است و امروز و دیروز سه نفر از شهروندان محمودآبادی جان خود را از دست دادند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد از تزریق ۱۴ هزار دز واکسن در این شهرستان خبر داد و گفت : تا واکسیناسیون کامل تنها راه کنترل بیماری استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در محمودآباد را بسیار ضعیف توصیف کرد و افزود : اگر مردم در پیک پنجم کرونا که سرعت ابتلا در آن دوبرابر پیک قبلی است همکاری نکنند کادر درمان و شهرستان با بحران مواجه خواهد شد.

شهرستان یکصد هزار نفری محمودآباد با دو بخش محمودآباد و سرخ رود و همچنین ۸۴ روستا تنها یک بیمارستان دارد که ظرفیت آن ۵۰ تخت خواب است. این شهرستان در تاریخ هشتم تیر ماه از وضعیت زرد کرونایی به وضعیت نارنجی درآمد و پس از آن در کمتر از ۷۲ ساعت در ۱۱ تیر ماه شرایط کرونایی آن قرمز به معنای بسیار پرخطر تغییر کرد و همچنان نیز در وضعیت قرمز قرار دارد.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین