ساخت اولین هنرستان سرخ‌رود کلید خورد
ساخت اولین هنرستان سرخ‌رود کلید خورد
محمودآباد آنلاین / نخستین هنرستان شهر سرخرود به همت خیر مدرسه‌ساز ساخته می‌شود.

جلسه هم‌اندیشی و اتخاذ ساز و کار اجرایی روند ساخت هنرستان دخترانه کارودانش سرخ‌رود، در دفتر مدیر آموزش و پرورش محمودآباد برگزار شد.

در این جلسه توافقات لازم جهت ساخت هنرستان کارودانش دخترانه در سرخ‌رود، با حضور نماینده اداره کل نوسازی مدارس استان و مدیر آموزش و پرورش محمودآباد انجام شد و خیر نیک‌اندیش محمود اباذری ساخت این هنرستان و همچنین ادامه ساخت مدرسه ابتدایی شهید شیرویه را به عهده گرفت و قرارداد ساخت این دو مدرسه به امضا رسید.

مرتضی نصری مدیر آموزش و پرورش محمودآباد در این نشست بیان کرد: خیران با ساخت فضای آموزشی، در آینده نزدیک عالمان و اندیشمندانی را به جامعه معرفی می‌کنند که پایه‌های اصلی رشد و پیشرفت دانش، تکنولوژی و معارف در جامعه هستند.

محمود اباذری خیر مدرسه‌ساز نیز با اشاره به اشتیاق خود به ساخت مدرسه جهت تعلیم و تربیت طالبان علم و اندیشه و آینده سازان این سرزمین، از همه خیران برای ساخت و تجهیز فضای آموزشی دعوت کرد و کمک حداکثری آنان و مسئولان را خواستار شد.

دراین توافق مقرر شد مدرسه ابتدایی شهید شیرویه با پیگیری اداره کل نوسازی و اداره کل آموزش و پرورش استان و شهرستان تا دهه فجر سال آینده و هنرستان دخترانه سرخ‌رود تا دو سال آینده به بهره‌براری برسد.

لازم به ذکر است که آموزشگاه ابتدایی شهید شیرویه سرخ‌رود در تیر ماه سال ۹۳ دچار حریق شد و فضای آن بلااستفاده ماند.

در ادامه و پس از گذشت ۵ سال در اردیبهشت ۹۸ با پیگیری آموزش و پرورش شهرستان، از طرف اداره کل نوسازی استان کلنگ ساخت آن زده شده و تاکنون ۳۵ درصد ساخت مجدد آن پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون ادامه ساخت آن به این خیر محول شد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : روابط عمومی اداره آموزش و پرورش محمودآباد