مبارزه شیمیایی با کرم ساقه خوار برنج آغاز شد
مبارزه شیمیایی با کرم ساقه خوار برنج آغاز شد
محمودآباد آنلاین : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از آغاز مبارزه شیمایی علیه کرم ساقه خوار برنج دراراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده افزود: این شهرستان دارای ۱۷ هزار و ۵۴۵ هکتار اراضی شالیزاری است که با توجه به بازدید و نمونه برداری به عمل آمده از وضعیت بیولوژی کرم ساقه خوار برنج توسط کارشناسان، زمان مناسب مبارزه شیمیایی نسل اول کرم ساقه خوار برنج تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه زمان مبارزه شیمیایی از تاریخ ۳۱ اردیبهشت به مدت ۱۰ روز اعلام شده بود، اظهار داشت: تاکنون ۶۸۵ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان مبارزه شیمیایی نسل اول کرم ساقه خوار برنج انجام شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد بابیان اینکه سموم لازم برای مبارزه با کرم ساقه خوار برنج به اندازه کافی مهیا شده است افزود: کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی تابعه و بازدید توسط کارشناسان نسخه مورد نیاز را تهیه و سموم را از فروشگاههای مجاز خریداری کنند.

هادی‌زاده افزود: ۳۸ دوره کلاس ترویجی امسال در زمینه های مختلف کشاورزی به کشاورزان برای مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه خواربرنج در روستاهای این شهرستان تشکیل که درمجموع تعداد ۴۵۸ نفر از کشاورزان در کلاس آموزشی شرکت فعال داشتند.

این مقام مسوول بیان داشت: تلاش خواهیم کرد با آماده سازی بستر مناسب با هدف حذف سموم و رفع عوارض شیمیایی زیست محیطی مبارزه بیولوژیک در سطح بیشتری از اراضی شالیزاری انجام تا ازاین طریق بتوانیم محیط زیست مناسب و غذای سالم برای مصرف کنندگان داشته باشیم.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین