پای هر آمدنت آب، نان، بنزین نداریم
پای هر آمدنت آب، نان، بنزین نداریم
محمودآباد آنلاین : در حالی که امروزه صنعت گردشگری بخش قابل توجهی از منابع اقتصادی کشورهای در حال توسعه را تامین می کند و در کشورما نیز دولت سیزدهم نگاه گسترده ای به این حوزه دارد ولی شهرستان محمودآباد به عنوان اولین شهر ساحلی از مسیر پایتخت به مازندران با هر بار حضور مسافران ، زندگی عادی مردم شهر مختل می شود.

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ شهرستان محمودآباد به موجب بهره مندی از ۳۳ کیلومتر ساحل آزاد و قابل دسترس و جنگل های زیبا و طبیعت شالیزاری و آب بندان های زیاد و همچنین باغ های مرکبات و شرایط آب و هوایی مطلوب و مسافت کم با پایتخت ، در طی سالهای اخیر شاهد مهاجرت و ساخت سازهای زیادی در دل شهر و روستاها بوده و در ایام تعطیلات تابستان و عید نوروز نیز میزبان مسافران و گردشگران و افراد خوش نشین بی شماری می باشد.

فرصت حضور توریست می تواند موجب رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و افزایش ضریب اشتغال و زمینه های توسعه و آبادانی را فراهم سازد ولی مدتی است در شهرستان محمودآباد هر مشکلی که در حوزه زیرساختی پدیدار می شود متولیان و مسئولین شهرستانی علت آن را حضور مسافران میدانند .

قطع روزانه آب در برخی از روستاها و مناطق شهری ، کمبود نان ، عدم جمع آوری زباله از سطح شهر و روستا ، قطعی برق در گذشته و در حال حاضر کمبود بنزین ، ترافیک شهر و افزایش قیمت مواد خوراکی همگی سهم مردم بومی از صنعت گردشگری است .

مسئولان شهرستانی همواره علت هرگونه نارسایی، کمبود و چالش های پیش روی شهروندان را افزایش حجم حضور مسافرین و فراهم نبودن زیر ساخت های مناسب شهری برای میزبانی از این حجم مسافر عنوان کردند حال آنکه افزایش حجم تغییر کاربری زمین های کشاورزی و ساخت و سازها در روستاها با توجه به فراهم نبودن زیر ساخت ها با هم در تضاد است و نیازمند نظارت جدی تر و سختگیری بیشتری می باشد.

امیدواریم روزی در شهرستان محمودآباد فرا برسد که از فرصت حضور گردشگر به عنوان ظرفیت بالقوه استفاده شود و نگاه ما به توریسم به عنوان عنصر چالش آفرین و بهانه کوتاهی هایمان نباشد .

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین