محمودآباد سرآمد شهرهای استان در راستای توسعه فرهنگی است
محمودآباد سرآمد شهرهای استان در راستای توسعه فرهنگی است
محمودآباد آنلاین : علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد طی سخنانی در نشست خبری اولین جشنواره بومی و محلی نوجوان مازنی گفت: طی دو سال گذشته شاهد افزایش برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان محمودآباد به نسبت سایر شهرهای استان هستیم و این زمینه ساز توسعه فرهنگی و هنری و افزایش سرانه فرهنگی است.

به گزارش محمودآباد آنلاین : نشست خبری اولین جشنواره بومی و محلی نوجوان مازنی عصر امروز با حضور روح الله علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد و حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و محمد محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد و میثم گرجی مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد محتاطی نماینده خانه مطبوعات در محمودآباد و اصحاب رسانه و خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار محمودآباد در این نشست با بیان اینکه در این شهرستان ۱۵ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند، گفت: در این جشنواره حدود ۵۰ هزار نفر درگیر مساله فرهنگی خواهند شد و جامعه هدف برگزاری این جشنواره صرفاً دانش آموزان و نوجوانان نیستند و خانواده ها نیز در اجرای این برنامه بومی و محلی مشارکت خواهند داشت.

روح الله علیزاده بیان کرد: مازندران دارای فرهنگ غنی است که نیاز به ترویج و ورود به این عرصه را دارد و با وجود جنگ شناختی و ترکیبی که در حال وقوع است باید ادبیات قوی و تاریخ بومی کشور را به نسل امروز رساند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به بازنگری کتاب دروس فرزندان ما است یعنی باید یک بسته فرهنگی تعریف شود چرا که اگر جوانان را به تاریخ غنی آشنا کنند مطمئنا هم در صیانت فرهنگ و تاریخ و اشاعه آن تلاش خواهد شد.

 

  • نویسنده : امین امینی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین