اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا در محمودآباد
اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا در محمودآباد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محمودآباد گفت: طرح ملی شهید سلیمانی با هدف مقابله با ویروس کرونا به کمک سپاه در محمودآباد اجرا می‌شود.

اسماعیل ابراهیم‌نژاد در جلسه هم اندیشی کارگروه طرح سردار شهید قاسم سلیمانی که همکاری و هماهنگی سپاه ناحیه محمودآباد و شبکه بهداشت شهرستان در خصوص حمایت و پوشش افراد خانواده‌های درگیر کرونا و آسیب دیده برگزار شد، اظهار کرد: بسیج همراه و همگام با مردم در بحران کرونا بوده و با کمک‌هایی همچون کمک مومنانه در قالب اهدای بسته‌های معیشتی و غیره در صحنه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در مورد طرح شهید سلیمانی از وظایف ماست، تصریح کرد: فعالیت‌های بسیج و نوع کمک از سوی جامعه بسیج پزشکی باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محمودآباد با تاکید بر اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم هرچه زودتر این بیماری را از کشور خارج کنیم، افزود: در طرح شهید سلیمانی خدمات ضروری بهداشتی به‌صورت حضوری و غیرحضوری به بیماران ارائه می‌شود و شناسایی زود هنگام بیماران نیز در دستور کار قرار دارد.

ابراهیم‌نژاد خاطرنشان کرد: آموزش، قرنطینه خانگی، تست گسترده افراد، فرهنگ‌سازی درخصوص نحوه پیشگیری از ویروس کرونا و تشدید نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی در این طرح مدنظر قرار داده شد.

وی گفت: طرح شهید سلیمانی یک طرح پیشگیری است و سپاه محمودآباد آمادگی دارد تا در قالب کمک مومنانه مایحتاج نیازمندان را بین آن‌ها در سطح شهرستان توزیع کند.

۸۵ درصد مبتلایان کرونا؛ ناقلان خاموش هستند
عباس توان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد نیز در ادامه این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو شهید مدافع سلامت این شهرستان اظهار کرد: ۸۵ درصد مبتلایان کرونا با وجود آلودگی به این ویروس هیچ علامتی ندارند و حتی خود متوجه نمی‌شوند که ناقلند.

وی در ادامه افزود: ما درس‌های زیادی از بسیج و شهدای دفاع مقدس گرفتیم و سپاه همیشه پای کار بوده اما در این جنگ ناجوانمردانه ویروس کرونا اگر خیلی سخت گرفتیم، فقط به خاطر حفظ سلامتی همشهریان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد گفت: این جنگ تخصصی است و همه مردم همانند جنگ تحمیلی نمی‌توانند در آن شرکت کنند و با رعایت نکردن مردم مجدد در آستانه موج سوم قرار گرفته‌ایم.

توان خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمان طرح جامع و کامل در جهت کنترل ویروس کرونا است اما بستگی به رعایت ما و همشهریان دارد؛ شهرستان محمودآباد نارنجی بود اما با رعایت نکردن به وضعیت قرمز رسید.

وی یادآور شد: در حال حاضر باید کارهای با کیفیت انجام دهیم تا طرح شهید سلیمانی به نحوه درست اجرا شود و این کار تا ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا انجام شده و مردم با آموزش لازم مانند ماسک زدن، شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی ما را در اجرای طرح شهید سلیمانی که خط مقدم آن سپاه و کادر درمان هستند، یاری کنند.

  • نویسنده : بهناز مقدس
  • منبع خبر : بلاغ مازندران