آمار مراجعان کرونایی محمودآباد دو برابر شد
آمار مراجعان کرونایی محمودآباد دو برابر شد
محمودآباد آنلاین: مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در این شهرستان مجددا سیر صعودی دارد، گفت: طی ده روز گذشته آمار مراجعان سرپایی کرونا به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

 

دکتر عباس توان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین افزود:باوجود اینکه رنگ کرونایی شهرستان در اپلیکیشن ماسک همچنان آبی است ولی با توجه به افزایش تعداد مراجعان سرپایی کرونا امکان تغییر رنگ بندی وجود دارد .

وی دلخوشی مردم این شهرستان به رنگ‌بندی‌ها را نقطه نگران کننده مدیریت شیوع ویروس کرونا دانست و توضیح داد: رفتارهای اخیر مردم پس از تغییر رنگ‌بندی کرونایی شهرستان نشان می‌دهد که شاهد بازگشت موج جدید از عادی‌انگاری‌ها هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد با بیان اینکه رنگ آبی کرونایی شهرستان سبب عدم استقبال مردم در تزریق دز سوم کرونا شده است،گفت: با وجود استقبال صددرصدی جامعه هدف در محمودآباد از تزریق دز اول و۹۸ درصدی از تزریق دز دوم واکسن کرونا، اما مردم به تزریق دز سوم واکسن کرونا چندان رغبت نشان نمی‌دهند و این آمار اکنون حدود ۴۳ درصد است.

دکتر توان ادامه داد:عادی انگاری از یک سو و رغبت پایین بخشی از مردم به تزریق دز سوم ایمنی جمعی در برابر این ویروس را کاهش داده است و همین مساله می تواند زمینه ساز شروع پیک ششم و و خروج از وضعیت آبی باشد.

وی با بیان اینکه سرایت و همه گیری ویروس کرونا در مازندران به دلیل مسافت کم شهرها و همچنین تردد بالای بین شهری از سایر استان های کشور به مراتب بیش تر است ، گفت:تغییر وضعیت کرونایی در یک شهر به سرعت می تواند رنگ کرونایی شهرهای همجوار را نیز تغییر دهد از این رو با توجه به زرد شدن وضعیت کرونایی چهار شهرستان در استان لازم است مردم برای جلوگیری از سرایت بیشتری امیکرون دز سوم واکسن را تزریق کنند.

شهرستان محمودآباد در مرداد ماه امسال و در پیک پنجم بدترین وضعیت کرونایی را داشت به طوری که ظرفیت بیمارستان شهدا به عنوان تنها بیمارستان شهرستان تماما توسط بیماران کرونایی محاصره شده بود. پس از آن وضعیت کرونایی شهرستان در مسیر کاهشی قرار گرفت به طوری که از اول مهرماه امسال با خروج از وضعیت نارنجی کرونایی وارد رنگ زرد به معنای خطر متوسط کرونایی شد و پس از آن بعد از دو ماه ثبات کرونایی در تاریخ ۲۹ آبان ماه به رنگ آبی درآمد.

براساس آخرین ارزیابی اپلیکیشن ماسک که روز گذشته منتشر شد چهار شهرستان ساری، بابل ، رامسر و سوادکوه در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند. همچنین براساس آمار ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، در زمان حاضر حدود ۲۰۰ نفر در مازندران به سویه جدید اومیکرون مبتلا شده اند و مبتلایان این سویه در حال افزایش است. بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۷۱ بیمار جدید به ۳۰۷ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین