آغاز ساماندهی دریا در هشت شهرستان ساحلی مازندران
آغاز ساماندهی دریا در هشت شهرستان ساحلی مازندران
محمودآباد آنلاین : عملیات اجرایی طرح‌های ساماندهی دریا در شهرستان‌های چالوس، تنکابن، عباس آباد، رامسر، محمود آباد، بابلسر، جویبار و نکا با حضور استاندار مازندران آغاز شد.

در این طرح‌ها رختکن تعویض لباس، دوش آب، سرویس‌های بهداشتی نمازخانه، کانکس مدیریتی و محل استقرار ناجیان زنانه و مردانه پیش‌بینی شده و با بهره برداری از این طرح‌ها تعداد اماکن سالم سازی سواحل مازندران به ۶۸ نقطه رسیده است.

حسینی پور استاندار مازندران گفت: مهمترین اولویت استان در طرح‌های ساماندهی دریا صیانت از جان مردم است و پس از عملیات آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا یکی از مهمترین دغدغه‌ها استفاده گردشگران از ساحل در مناطقی است که طرح‌های ساماندهی اجرا نمی‌شود.

به گفته او مناطق شنا ممنوع در سواحل مازندران باید مسدود و مناطق مناسب شنا هم دارای امکانات و پشتیبانی‌های لازم شود تا مردم با خیال راحت برای شنا به دریا بروند و همه این اقدامات باید تا دو هفته دیگر انجام شود.

مسئولیت طرح‌های ساماندهی سواحل استان ۲۷ اردیبهشت ماه امسال به سازمان همیاری شهرداری‌های استان واگذار و مقرر شده بود این سازمان  تا ۲۰ روز طرح اولیه استانی برای نحوه مدیریت سواحل را ارائه کند.

استاندار مازندران گفت: این طرح‌ها موقتی است و بخش خصوصی باید بیاید در ساحل سرمایه گذاری کند و آن را تحویل بگیرد.

به گفته او امسال ۵۷ درصد کاهش غریق نسبت به سال ۹۸ و قبل از کرونا داشتیم که این درصد برای ما رضایت بخش نیست و هدف گذاری ما این است که حتی یک درصد از گردشگران هم نباید در ساحل جان خودشان را از دست دهند.

طرح سالم سازی دریا با حضور۴۷۰ ناجی غریق از خردادماه در مازندران آغاز و مقرر شده بود با توجه به آزادسازی گسترده سواحل این تعداد از اول تیرماه به هزار و ۲۰۰ نفر برسد.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان مازندران