هوای مازندران تا پایان هفته خنک باقی می‌ماند
هوای مازندران تا پایان هفته خنک باقی می‌ماند
محمودآباد آنلاین : هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرده است که هوای استان تا پایان هفته جاری همانند چند روز گذشته نسبتا خنک و بارانی باقی می‌ماند و حداکثر دما در استان هم از ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر فراتر نخواهد رفت.

جریانات خنک و مرطوب شمالی که از اوایل هفته ج اری آسمان مازندران را تحت تاثیر قرار داده است علاوه بر بارش پراکنده باران بویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها، باعث خنک‌تر شدن  هوای این استان شده است و اکنون طبق پیش‌بینی هواشناسی این وضعیت تاپایان هفته جاری نیز تداوم خواهد داشت.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، دمای در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران طی امروز و فردا بدون تغییر ثابت باقی خواهد ماند و به طور میانگین بین ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است و در روز پنجشنبه نیز شاهد افزایش یک تا دو درجهای دمای هوا در این مناطق خواهیم بود.

مناطق ییلاقی مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای از امروز تا پایان هفته هوای خنک را تجربه خواهند کرد و میانگین دما نیز در طی این مدت بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود. دمای هوای امروز ارتفاعات مازندران بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است که با توجه به افزایش چند درجه ای دما هوا تا پایان هفته جاری حداکثر دما در این مناطق ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که از روز شنبه هفته آینده شاهد گرم‌تر شدن هوای استان خواهیم بود و این افزایش دما بویژه در روزهای یکشنبه و دوشنبه محسوس‌تر خواهد بود.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد در ارتفاعات نسبتاً شدید و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با رگبار پراکنده با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۱ و در ارتفاعات نیز بین ۱۴ تا ۲۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

مطابق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران در روزهای چهارشنبه و پنج‏شنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما و در بعدازظهر در دامنه ها با افزایش ابر همراه است. بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۷ تا ۲۹ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۹ تا ۳۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در آخرین روز هفته ‏جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر در دامنه ها و ارتفاعات نیمه غربی با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده با بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۷ تا ۳۰ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۰ تا ۳۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

داده‌های آماری از ایستگاهای هواشناسی نشان می‌دهد که گلوگاه و بندرامیرآباد با ۲۸.۸ و بلده با ۱۴ درجه سانتی‌گرلاد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه افزایش نشان می‌دهد.

وضعت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه همراه با باد متوسط تا ملایم پیش‌بینی شده است.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا مازندران