هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد
هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد
محمودآباد آنلاین : هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی از جمله شنا در آب‌های ساحلی این استان را از صبح روز جمعه تا پیش از ظهر روز شنبه ناامن اعلام کرده است.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا، دریای خزر از صبح فردا جمعه تا پیش از ظهر روز شنبه با وزش باد شدید مواجه است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۵ متر بر ثانیه از شمال غرب تا غرب به سایسر مناطق گسترش می‌یابد که این امر شکل‌گیری امواج تا ۲ متری را به همراه خواهد داشت.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسی را طی امرز و فردا، صاف تا نیمه ابری در ارتفاعات گاهی با وزش باد با بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۹ تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۳ تا ۳۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرد.

آسمان مازندران از روز شنبه هفته آینده تا روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و وزش باد پیش‌بینی شده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق غربی بین ۳۰ تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۴ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار الگوی تابستانه و تداوم هوای گرم و نسبتاً شرجی تا اواسط هفته آینده، به شهروندان توصیه کرد علاوه بر مدیریت در مصرف آب و برق و فعال سازی سامانه تهویه در گلخانه‌ها، واحدهای مرغداری و دامداری و پرهیز از آتش زدن کاه و کلش در مزارع و مراتع، نسبت به آبیاری مزارع در ساعات خنک روز اقدام کنند.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ۳۶.۴ و کلاردشت با ۲۷.۲ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش خواهد یافت.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا مازندران